Hypotyreos tråden!
Så bra att läsa (men hemskt) att andra har liknande symtom.
Jag beskrev dessa blixtrar för en läkare. Hon såg ut som ett ?. Vad bra men hemskt att vi båda har/haft det. Ändå bevis för att det inte är fantasier.
Skönt eller inte bar att höra att vi har ungefär liknande symtom allihop. Det måste väl vara ett bevis om ngt?
Första gången jag hör ngn som haft blixtrar framför ögonen/hjärnen. Precis om jag själv har haft.
Var bor ni allihop?
Jag bor i Stockholm
Vad skönt det är att kunna prata med er. Ni anar inte dessa två-tre år som man inte förstod någonting. Önskar jag hade haft denna tråd. då. Kära vänner, det kommer ordna sig för er. Stå på er. Via denna sida, sköldkörtelföreningen, alla bra läkare som står på vår sida som ni kan hitta här i tråden /inläggen. Det viktigaste är att vi vet värdena/vad som gäller.
Kram
Jag vet inte vad som triggade igång min hypo. Det kan vara att jag gick ned i vikt ganska snabbt. Min läkare tror att jag har haft det länge och gick och balanserade i gråzonen så att säga. Sen från en dag till en annan så kom en sådan enorm trötthet som jag aldrig någonsin känt. Bara sådär. Över en natt.
Sen började cirkusen som de flesta av oss varit med om. Att inte få hjälp i tid.
Trots frusenhet, håglöshet och alla möjliga symtom förändrades inte utseendet nämnvärt.
Min sköldkörtel växte ett par gånger (typ struma) under 2½ år när jag gick obehandlad men gick tillbaka lika fort.
Det var tur att den gjorde det för just när den var stor så såg jag till att få en akuttid hos en läkare (spec i medicin) vid Odenplan i Stockholm. Hon såg själv min struma och när jag kom tillbaka efter en vecka och proverna visade sig vara normala så insåg hon och jag att så var inte fallet. Fick göra röntgen. Då hade sköldkörteln gått tillbaka och allt såg normalt ut. Jag fick börja med levaxin. Ren tur att jag fick tag på den här läkaren akut och att hon fick se sköldkörteln. I annat fall vet man inte hur långt det hade gått.
@Jisa
B12 har hjälpt mig oerhört mycket. B12-brist och hypothyreos hör ihop i många fall.
Jag låg i gråzonen i värdena och då "behöver" man typ inte ta behepan enligt en del läkare.
Jag tog B12 och mådde så otroligt mycket bättre.
Man kan inte överdosera B12 dvs man kan inte bli förgiftad av det. Prova i ett par månader. Man ska dock äta 2 T per dag de första 2-3 veckorna och sen 1T per dag.
Jag tror du kommer må mycket bättre.