• Pion82

IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012

Hej!

Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.  

• Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
  • Kristal
    Längtar efter en liten: Har du känt några rörelser än? och när isf?
    Jag är i v22 idag och fortfarande inte känt av det minsta 
  • Izzies matte

Jag höll tummarna för att det skulle gå att resa. Bokade i aug/sep för att vi skulle fira min mammas 50 årsdag. Man vet ju ALDRIG hur man mår under graviditeten! För mig passade den här resan perfekt i tiden. Mått bra, bara lite foglossning men det har jag.dragits med sen v10. Vad gällande maten höll jag mig till biff o fisk. Har inte haft några bekymmer med matförgiftning snarare av mina järntabletter! sen kunde jag inte sova på flyget vilket jag alltid kunnat innan. Men är du osäker o nervös kanske ni ska ta ett närmare resemål som känns tryggare.

• Pion82

Vad tråkigt Kristal att du inte känt några rörelser än Rynkar på näsan. Men de kommer nog ska du se. Vet endel som inte kännt rörelser förän efter v.25.
    Jag kände mina första lagom till jul faktiskt (v.14). Såg också på magen då att det bildades en knöl där jag känt den där konstiga känslan av att något rört sig i mig.
    Sen har jag känt fosterörelser varje dag efter det. I början kändes det som att ha en liten hamster som kröp under huden på mig (blev också sådana knölar av den). 
    Nu gör det nästan lite ont när bebis rör sig mycket och det blir inte bara en knöl utan många i magen då. Kan nästan känna på magen var den har sitt huvud, ben osv. Sen sparkar eller slår den också så kraftigt ibland så magen hoppar.
    Jag tror du kommer känna din lilla snart också, pröva att ligga stilla på rygg och trycka lite försiktigt på magen och se om du får någon reaktion. Kankse blir hon irreterad och sparkar till lite då. 

• Kristal
    Längtar efter en liten skrev 2012-02-19 14:38:17 följande:
    Vad tråkigt Kristal att du inte känt några rörelser än Rynkar på näsan. Men de kommer nog ska du se. Vet endel som inte kännt rörelser förän efter v.25.
    Jag kände mina första lagom till jul faktiskt (v.14). Såg också på magen då att det bildades en knöl där jag känt den där konstiga känslan av att något rört sig i mig.
    Sen har jag känt fosterörelser varje dag efter det. I början kändes det som att ha en liten hamster som kröp under huden på mig (blev också sådana knölar av den). 
    Nu gör det nästan lite ont när bebis rör sig mycket och det blir inte bara en knöl utan många i magen då. Kan nästan känna på magen var den har sitt huvud, ben osv. Sen sparkar eller slår den också så kraftigt ibland så magen hoppar.
    Jag tror du kommer känna din lilla snart också, pröva att ligga stilla på rygg och trycka lite försiktigt på magen och se om du får någon reaktion. Kankse blir hon irreterad och sparkar till lite då. 
    Känner inget even när jag provar den metoden :/
    Känner mig riktigt frustrerad nu plus att BM inte vill göra ett UL till för att lugna mig gör inte saken bättre. 
  • Kristal
    Frulindell:

Vilken fråga.....KLART du ska hoppa in här :))))
    Grattis ännu en gångGravid 
  • Izzies matte

Grattis och välkommen!! Idag har vi varit på rul och allt såg bra ut! Till stor sannolikhet väntar vi två flickor!

• Kristal
    Izzies matte skrev 2012-02-21 21:19:24 följande:
    Grattis och välkommen!! Idag har vi varit på rul och allt såg bra ut! Till stor sannolikhet väntar vi två flickor!
    Va bra att allt såg fint ut, men vad annars skulle det ha visat:=)
    Flickor är sååå kul :)

Grattis 
  • FruLindell
    Izzies matte skrev 2012-02-21 21:19:24 följande:
    Grattis till att allt såg bra ut =) Vad roligt!
  • FruLindell

Har någon av er haft krampliknande "mensvärk" under graviditeten? Jag har vaknat upp flera nätter nu av att jag haft typ kramp i livmodern eller vad det nu kan vara, som håller i sig runt en halv minut och sen försvinner. Är det normalt?

Vi ska förresten göra VUL den 14/3! 

Svar på tråden IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012