IVF på RMC Malmö bf sommar/höst 2012
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Hej!
Här kan vi som äntligen blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö träffas och pratas vid.
Jag höll tummarna för att det skulle gå att resa. Bokade i aug/sep för att vi skulle fira min mammas 50 årsdag. Man vet ju ALDRIG hur man mår under graviditeten! För mig passade den här resan perfekt i tiden. Mått bra, bara lite foglossning men det har jag.dragits med sen v10. Vad gällande maten höll jag mig till biff o fisk. Har inte haft några bekymmer med matförgiftning snarare av mina järntabletter!
sen kunde jag inte sova på flyget vilket jag alltid kunnat innan. Men är du osäker o nervös kanske ni ska ta ett närmare resemål som känns tryggare.
Vad tråkigt Kristal att du inte känt några rörelser än
. Men de kommer nog ska du se. Vet endel som inte kännt rörelser förän efter v.25.
Jag kände mina första lagom till jul faktiskt (v.14). Såg också på magen då att det bildades en knöl där jag känt den där konstiga känslan av att något rört sig i mig.
Sen har jag känt fosterörelser varje dag efter det. I början kändes det som att ha en liten hamster som kröp under huden på mig (blev också sådana knölar av den).
Nu gör det nästan lite ont när bebis rör sig mycket och det blir inte bara en knöl utan många i magen då. Kan nästan känna på magen var den har sitt huvud, ben osv. Sen sparkar eller slår den också så kraftigt ibland så magen hoppar.
Jag tror du kommer känna din lilla snart också, pröva att ligga stilla på rygg och trycka lite försiktigt på magen och se om du får någon reaktion. Kankse blir hon irreterad och sparkar till lite då.
. Men de kommer nog ska du se. Vet endel som inte kännt rörelser förän efter v.25. Hej tjejer!
Får jag hoppa in här också? Jag tillhör numera samma skara som er: lyckligt gravid!!!
Grattis och välkommen!! Idag har vi varit på rul och allt såg bra ut! Till stor sannolikhet väntar vi två flickor!
Har någon av er haft krampliknande "mensvärk" under graviditeten? Jag har vaknat upp flera nätter nu av att jag haft typ kramp i livmodern eller vad det nu kan vara, som håller i sig runt en halv minut och sen försvinner. Är det normalt?
Vi ska förresten göra VUL den 14/3!