• Josse8511

När började ni träna??

Någon som vet när man kan börja träna igen efter förlossningen?? Min bebis är nu 2 månader och jag tycker fortfarande att en halvtimmes promenad är jobbig, blir väldigt andfådd och trött (hade bra kondition sen tidigare). Undrar även när mensen kommer tillbaka. Ska tillägga att jag endast ammade i 3 veckor.

• Svar på tråden När började ni träna??
  • cosinus

Tja jag slutade aldrig träna när jag blev gravid så jag har haft ungefär 7-10 dagars uppehåll runt förlossningen bara. Har en spinningcykel hemma och den har funkat jättebra både som höggravid och när bebisen är nyfödd.

Vid 2 månader har jag utan problem även kunnat springa de gånger jag valt att göra det (har 4 barn).

Jag tycker du borde kunna bygga på dina prommenader och öka tempo och längd utan större problem. Men får man lite sömn så är det jobbigt att träna. Jag har varit tröttare efter 3-4 månader med mina sömnstrulare när jag tränat än direkt efter förlossningen då jag ännu inte hunnit bli så nerkörd.

• Cynara

Beror ju helt på hur ens graviditet har varit, jag hade mycket svårt att röra mig i slutet av grav p.g.a foglossning och ryggproblem. Jag hade inte kunnat träna efter 2 månader då min kropp inte va redo för det ännu fortfarande grymt ont i höfter och rygg. När min dotter var 3 månader började jag gå lite längre promenader och nu när hon är 6 månader känner jag mig redo att ta mig an gymmet igen. Så känn efter bara du och ingen annan kan säga när du är redo att börja träna igen. :D

Noomi 2011-06-21
  • glädje

Jag har alltid bärjat träna efter 2 v, men då mer med kroppsvikten sm tyngt, jag är en van tränare så för mig var det inga problem,men om man inte tränat tidigare elelr är mer ovan så bör man ju vänta iaf med styrka

promenixer och sånt är ju okej

du bör ju få träna nu eftersom det var 2 mån sedan

• glädje

glömde..

JAg är med mer andfådd än tidigare,men det har ju med att göra att man inte var lika aktiv under graviditeten o ej kunde röra sig lika mycket(vara aktiv) så det här med kondition är ju en förskvara,kör man inte på ett tag så blir det
    ju genast jobbigt igen o man måste få upp flåset igen

men lyssna på kroppen!

• Mabaja

Jag började ta promenader när dottern var 3 dagar och gymmet var jag till första gången när hon var tre veckor.

Flicka 101010, W2 bf 120226 mabaja.blogspot.com
Svar på tråden När började ni träna??