• Frontline

spotify i två datorer hemma?

Du borde kunna logga in på en dator fast du lyssnar på en annan om dom inte har gjort om det.
    I början när spotify kom så låna farsan mitt konto och rätt som det var tystnade musiken hos mig då hade han satt på en låt hemma hos sig så då starta jag en ny låt och vi höll på så ett par gånger tills han ringde och fråga vad som var fel då det bara tystnade hela tiden...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    SVejsan skrev 2012-01-05 07:42:11 följande:

Sedan så borde det gå att ladda ner en bunt låtar för Offline-lyssning i den ena och därefter "koppla loss sig från internet" och lyssna på de låtarna. Då kan den andra fortfarande lyssna online. men ni båda har musik Kräver ju lite framförhållning... 

unavailable skrev 2012-01-05 07:53:30 följande:
    Det går att använda samma Spotifykonto på flera datorer och kontot kan användas på två datorer samtidigt om man gör som det står här ovan, dvs man skapar en låtlista och anger att man vill kunna spela den i offlineläge. När låtarna är hämtade går det att koppla ner från nätet och lyssna på listan, samtidigt som någon annan kan använda kontot på en annan dator (eller i mobilen). Fungerar alldeles utmärkt för mig och maken!
    Förutsätter att man har premium om man vill köra offlineläge...
  • Frontline
    SVejsan skrev 2012-01-05 09:05:54 följande:
    Jomenvisst och det hade TS ! Just därför var det förhoppningsvis intressant info för henne!
    unavailable skrev 2012-01-05 09:31:18 följande:
    Ja, precis, vilket TS skriver att hon har. Utgick från hennes förutsättningar, så glömde skriva det i texten, men du har helt rätt.
    Ville bara förtydliga det för andra läsare så dom inte sitter förgäves och försöker med det...
Svar på tråden spotify i två datorer hemma?