Havregrynsgröt bra när man är gravid?
Är det bra att äta det? Innehåller det mycket vitaminer som barnet i magen behöver? har noll koll på kost ibland...
Är det bra att äta det? Innehåller det mycket vitaminer som barnet i magen behöver? har noll koll på kost ibland...
det är säkert jätte bra!! jag brukar äta fiberhavregrynsgröt de e mcke fibrer i så man håller magen igång och inte är lika hungrig länge.
ts, om du är orolig för att du äter för lite vitaminer så är det bara att äta tabletter istället så får du nog i dig det du behöver.
det som är bra för dig(mamman) är väl bra för bebisen i magen.. =) ät du gröt, pröva m blåbär på..det var jättegott!
Havregryn är bra alltid
Jag köper den med fibrer i.. en lite brunare påse.. den är godast.
Å så har jag i lite russin när jag kokar den.. det är jättegott med russin i!!
O så lingonsylt o mjölk!! Kanon...
Fiberhavregryn kör jag också med! Blir inte mätt annars på morgonen..... Jag klarar dock inte alls av vanligt havregrynsgröt, den tycker jag är rent ut sagt äcklig....
Ett tips då man kokar gröt! Riv ner ett halv äpple och låt koka med! Blir hur gott som helst, och lite nyttigare än äppelmos om man brukar ha det! Ha över lite kanel!
fiberhavregryn e ju guld..gröt å d..o man e ju mätt i en evighet!
katten caesar... tabltter ska inte ersätta..bara komplettera fast d kanske va d du menade...
Har alltid ätit havregrynsgröt till frukost o tyckt det varit jättegott, men nu funkar det inte pga illamående. synd!!
Jag äter oxå fiberhavregryn, har i lite solroskärnor oxå så får jag med viktiga fettsyror vilket är bra både för mamma o bebis =)
å lite blåbär på så antioxidatbehovet mättas lite.
Här är en till havregrynsgrötälskare. Jag har i bitar av torkad frukt och en skivad banan på + mjölk. Vet inte hur vitaminrikt det är men det håller i alla fall magen igång.
Hej! Jag äter också havregröt ofta, det ska säkert vara bra. Man får i sig det andra man behöver sen när man äter middag och lunch, finns järntabletter och vitaminer annars.
Äter också havregrynsgröt med fierberikade havregryn, blandar i lite hela linfrön (ca 1 msk), för det är bra omega-3 fetter i och dessutom gör det underverk för tröga magar. Kör allt i micron i 3 min, ibland med russin i. Och så har jag kanel på.
Vill man ta upp järnet bättre behöver man även c-vitamin så äpple på eller annan frukt till är ju toppen (om man inte har halsbränna som jag )
Jag är lite mesig och blandar faktiskt hälften-hälften vanliga och fibergryn. Det känns som en bra kompromiss, särskilt som jag blir proppmätt på en halv portion sån gröt.
Havregryn är ju bra för det rensar lite bland det onda kolesterolet oxå.. säger dom på "Du blir vad du äter" iallafall