• Anonym

Alla symtom borta i v.8... MA?!

Är i v.8 (7+3) och har sedan v.4 blött från och till. Allt från rosa, till rött och brunt. Dock aldrig mycket och heller aldrig med smärta. Har varit på flera kontroller och sist var för en vecka sedan då vi fick se ett litet foster med tickande hjärta. Lyckan var enorm och veckan som gått har jag mått fruktansvärt illa, varit supertrött och haft extremt ont i brösten. Idag vaknar jag och känner ingenting alls!!!

Bröstvårtorna som har varit så ömma att jag knappt har kunnat ha en åtsittande tröja är idag helt som vanligt. Känner ingenting alls när jag gnuggar på dom. Illamåendet med flera spyor per dag är helt borta, trots att jag inte har ätit sedan 05 i morse (är som värst när jag är hungrig..) Så jag är rätt säker på att graviditeten har stannat av.

Ska in på vul kl 11.30 men jag tänkte bara OM det finns någon som har varit med om liknande, hur gick det för er? Usch.. Jag orkar inte det här

• Svar på tråden Alla symtom borta i v.8... MA?!
  • Pilu

Du kanske har hamnat i spökveckorna, dvs att man är gravid men har inga symtom - dom kommer tillbaks senare. När jag hamnade där kändes det så otroligt overkligt att jag testat positivt några veckor tidigare för helt plötsligt försvann alla symtom (ont i brösten, stickningar i äggstockarna osv), inte förrän magen började synas och senare att man kände sparkarna vågade jag tro på det igen. Och rul:et såklart.

Jag fick själv missfall under min första graviditet, blödde klarrött blod några dar, inte direkt nån smärta mer som svag mensvärk. Jag hade blödningar även under min andra graviditet men nu sitter jag här i soffan med min älskade 2-åring - hoppas det går vägen för dig!

• Anonym
    Pilu skrev 2012-01-04 09:35:32 följande:
    Du kanske har hamnat i spökveckorna, dvs att man är gravid men har inga symtom - dom kommer tillbaks senare. När jag hamnade där kändes det så otroligt overkligt att jag testat positivt några veckor tidigare för helt plötsligt försvann alla symtom (ont i brösten, stickningar i äggstockarna osv), inte förrän magen började synas och senare att man kände sparkarna vågade jag tro på det igen. Och rul:et såklart.

Jag fick själv missfall under min första graviditet, blödde klarrött blod några dar, inte direkt nån smärta mer som svag mensvärk. Jag hade blödningar även under min andra graviditet men nu sitter jag här i soffan med min älskade 2-åring - hoppas det går vägen för dig!

Tack för ditt svar. Vad snäll du är som svarar!

Men är inte spökveckorna efter v.10 någon gång? Känns alldeles för tidigt att tappa symtomen nu..
    Vilken vecka var du i när det försvann? Kom dom tillbaka?
    Kram!   
  • Pilu

Oj, har dålig koll på när det brukar vara... Minns att vi var på vul i vecka 7+2 men kan inte minnas om/att jag hade symtom. Fick ett vul just för att jag var så rädd för missfall igen, borde inte varit så orolig om jag känt symptom - ärligt talat minnas jag inte när mina symptom försvann...tror iaf dom kom tillbaks nån vecka innan rul:et då jag kände första rörelsen, var i v.19-20 nånstans. Då hade det börjat synas också. Det man har förstått är iaf att allt (det mesta iaf) är normalt

Lyckat till idag, berätta gärna hur det gick! Kram

• Anonym

Så skönt att det gick bra för dig :)
    Jag ska självklart uppdatera efter besöket hos gyn. Är så nervös...

Med min son mådde jag dåligt fram till v.22 men jag kan inte alls komma ihåg om det var varje dag eller oftast. Var faktiskt inte alls lika nojig då som denna gång konstigt nog...

Någon annan som har tappat symtom tidigt?   

• McIris

Mina symtom försvann med min första redan i v 9 o det var ingen fara. Jag tror inte alls att det behöver vara nåt fel. Du får tänka på att det finns de som kräks som galningar o det ändå har blivit ett ma för flera veckor sen. Hur symtom kommer o går verkar inte vara direkt kopplat till det som sker inuti kroppen.

Kan tillägga att jag blödde med alla mina 3.

• Anonym
    McIris skrev 2012-01-04 10:01:28 följande:
    Mina symtom försvann med min första redan i v 9 o det var ingen fara. Jag tror inte alls att det behöver vara nåt fel. Du får tänka på att det finns de som kräks som galningar o det ändå har blivit ett ma för flera veckor sen. Hur symtom kommer o går verkar inte vara direkt kopplat till det som sker inuti kroppen.

Kan tillägga att jag blödde med alla mina 3.

Ditt inlägg lugnar mig!
    Men samtidigt läser jag där symtom bara försvunnit och grav. har stannat av. Verkar ju vara vanligast att det går åt det håller tyvärr.. :( Men.. Om en timma vet vi! Känner på mig att det blir dåliga besked. 
  • Hemlighet

Håller tummarna för dig Ts. Jag blödde med min dotter och symtomen försvann men idag är hon 2,5 år.

• Anonym
    Hemlighet skrev 2012-01-04 10:36:04 följande:
    Håller tummarna för dig Ts. Jag blödde med min dotter och symtomen försvann men idag är hon 2,5 år.

Tack fina du!

Vilken vecka var du i när symtomen försvann?

• Anonym (kram)

Jag kände precis som, du fast i vecka 13. Blev livrädd och vi åkte in och gjorde ett extra ultraljud. Jag va helt säker på att det va över.  
    Jag va så rädd att jag inte kunde prata. Min sambo ringde mitt jobb och BM. När jag väl såg att allt va bra så kunde jag inte tro det. Tog två dagar innan jag va glad igen.

Men som sagt allt gick bra och nu har jag en pigg tjej på snart 8 månader.

Med min första hamnade jag i en sån här vecka i v 28.   

Så jag tror att du kan vara lugn, men OM du är orolig så be att dom kollar igen.              

• Anonym (kram)

Såg att du ska in och kolla. Bra! Lycka till!

Svar på tråden Alla symtom borta i v.8... MA?!