• Anonym

Alla symtom borta i v.8... MA?!

Är i v.8 (7+3) och har sedan v.4 blött från och till. Allt från rosa, till rött och brunt. Dock aldrig mycket och heller aldrig med smärta. Har varit på flera kontroller och sist var för en vecka sedan då vi fick se ett litet foster med tickande hjärta. Lyckan var enorm och veckan som gått har jag mått fruktansvärt illa, varit supertrött och haft extremt ont i brösten. Idag vaknar jag och känner ingenting alls!!!

Bröstvårtorna som har varit så ömma att jag knappt har kunnat ha en åtsittande tröja är idag helt som vanligt. Känner ingenting alls när jag gnuggar på dom. Illamåendet med flera spyor per dag är helt borta, trots att jag inte har ätit sedan 05 i morse (är som värst när jag är hungrig..) Så jag är rätt säker på att graviditeten har stannat av.

Ska in på vul kl 11.30 men jag tänkte bara OM det finns någon som har varit med om liknande, hur gick det för er? Usch.. Jag orkar inte det här

• Svar på tråden Alla symtom borta i v.8... MA?!
  • Anonym
    Anonym (kram) skrev 2012-01-04 10:42:47 följande:
    Jag kände precis som, du fast i vecka 13. Blev livrädd och vi åkte in och gjorde ett extra ultraljud. Jag va helt säker på att det va över.  
    Jag va så rädd att jag inte kunde prata. Min sambo ringde mitt jobb och BM. När jag väl såg att allt va bra så kunde jag inte tro det. Tog två dagar innan jag va glad igen.

Men som sagt allt gick bra och nu har jag en pigg tjej på snart 8 månader.

Med min första hamnade jag i en sån här vecka i v 28.   

Så jag tror att du kan vara lugn, men OM du är orolig så be att dom kollar igen.              

Jo, fast v.13 låter mer rimligt då det avtar för många i v.12..
    V.8 känns alldeles för tidigt. Och att ALLT har försvunnit! 

Som sagt, jag är nästan helt säker på att det stannat av. Nu hoppas jag bara att jag åtminstone får en sympatisk gynläkare, annars bryter jag ihop..   
  • Anonym (B)

När jag var i vecka 11 så ville jag göra kontroll. Mina symptomet hade försvunnit helt. Det hade sakta men säker försvunnit. Det visade sig att barnet hade dött i vecka 5. Började blöda sen en vecka efter jag hade varit där. Det var en jobbig tid. 6 månader senare blev vi gravida igen. Jag mådde rätt bra. Men sen så försvann mina symptomet igen. Men kom tillbaka i vecka 18. Jag är idag i vecka 25. Jag har inte så många symptomer men jag känner hur den sparkar. Jag har två döttrar och dom mådde jag sååå dåligt. Jag är orolig hela tiden men fort jag känner sparkar så blir jag lugn.

• Anonym

Hemma igen med lugnande besked!
    Bebis har vuxit och hjärtat slog för fullt  
    LYCKA!

Läkaren var så fin, så fin och sa att jag skulle i fortsättningen bara njuta om illamåendet avtog.

Tack ni alla som har tagit er tid att svara med lugnande, fina ord! Hjärta     

• Anonym (kram)

Härligt! Njut nu. Min barnmorska sa till mig att oron hör till. Det börjar när man vet att man ärgravid och går aldrig över. Det är en del i att vara förälder att oroa sig för sina barn.

• Anonym

Tack alla! Och nu har givetvis alla symtom kommit tillbaka..

• Pilu
    Anonym skrev 2012-01-05 09:06:13 följande:
    Tack alla! Och nu har givetvis alla symtom kommit tillbaka..
    Haha
  • Mammamu86

Hej jag har googlat, googlat och åter googlat och håller på att bli heeeelt galen av oro. Jag är gravid i v8 med mitt tredje barn. Mina 2 första graviditeten va hur bra som helst aldrig några bekymmer/oro och mådde otroligt bra. Fr v 6 har jag bl.a. Blött, haft brun/lila flytningar och känt mig gravid! Va inne på vul v 6+6 allt såg bara bra ut säger BM. Ef 4dagar börjar dessa flytningar komma igen och då utan gravid symtom ... Håller på bli galen av oro ska på återbesök den 4/2 på KK akut och göra nytt vul. Någon som delar min vardag? Tacksam att höra

• Anonym
    Mammamu86 skrev 2014-01-28 18:53:18 följande:
    Hej jag har googlat, googlat och åter googlat och håller på att bli heeeelt galen av oro. Jag är gravid i v8 med mitt tredje barn. Mina 2 första graviditeten va hur bra som helst aldrig några bekymmer/oro och mådde otroligt bra. Fr v 6 har jag bl.a. Blött, haft brun/lila flytningar och känt mig gravid! Va inne på vul v 6+6 allt såg bara bra ut säger BM. Ef 4dagar börjar dessa flytningar komma igen och då utan gravid symtom ... Håller på bli galen av oro ska på återbesök den 4/2 på KK akut och göra nytt vul. Någon som delar min vardag? Tacksam att höra
    Inte inne så ofta men såg ditt inlägg nu. Hur har det gått för dig?

Mitt "missfall" genom blödningar och symtomfria dagar är nu en frisk liten dotter på 1½ år
    Gick alltså bra för mig och jag önskar detsamma för dig!
  • Gäst Tess
    Mammamu86 skrev 2014-01-28 18:53:18 följande:
    hur gick det för dig?
Svar på tråden Alla symtom borta i v.8... MA?!