Ökar för mycket i vikt
Hejsan!
Jag har en underbar son som på lördag blir tre månader. När han föddes vägde han 3155 gram, när han var 2 månader vägde han 5225 gram och nu är han uppe på 7 kg.
Min BVC-sköterska kommenterar varje gång vi är där att "såhär kan det inte fortsätta" och "titta på hans dubbelhaka nu". Jag mår verkligen skitkasst av detta och känner mig som en usel mamma. Detta är dessutom mitt första barn så jag tar åt mig av allt hon säger också. Kanske hon har rätt, men vad ska jag göra åt det?
Hur ska jag göra för att min son inte ska öka ännu mer i vikt? Sluta amma?
Han vill äta väldigt ofta, särskilt på nätterna, ibland varannan timme men även varje timme ibland. Vi försöker ge honom nappen eller vyssja, men inget fungerar. Ska vi vara stenhårda på detta och låta honom skrika sig till sömn?
Han visar dessutom med sina rörelser att det är bröstet han vill ha, men han borde ju inte vara hungrig? Men samtidigt äter han varje gång.
Kan det vara något fel med honom? Inget har setts när han undersökts av läkare på rutinkollen på bb och vid 2 månader.
Ja jag blir snart galen på detta, det känns som att jag gör min son tjock:/ Varken jag eller min sambo är överviktiga så jag tror ju inte att han kommer bli det när han blir stor.
Vad gör jag? Tänker på detta hela tiden och det har verkligen tagit bort en del av min glädje med att bli mamma:/
Tacksam för svar!