• Hemlighet

Rattmuff

Nu är det vinter och kallt och jag håller på att frysa händerna av mig när jag sätter mig i bilen och skall köra iväg, innan bilen har fått upp värmen.
    Funderar på att skaffa en rattmuff, medans sambon skriker rätt ut och säger att det är livsfarligt.
    Finns det något annat alternativ att slippa frysa händerna av sig??
    Är det skillnad på rattmuff och rattmuff??

• Svar på tråden Rattmuff
  • Uncle Frank

Motorvärmare, alternativt handskar. Motorvärmare minskar även slitaget på motorn.
    Själv kör jag med eluppvärmd ratt och Webasto (Bensindriven motorvärmare med timer, bilen värmer upp sig själv).

• Hemlighet

Vi har ingen motorvärmare på bilen:(
    Och handskar vill jag helst slippa köra med:/

• Myran 08

Jag kör med ett par tunna tunna yllevantar som ser ut som vilka vantar som helst. Dom värmer otroligt bra och sedan har jag ett på tummvantar över dom. Då jag är så frysen av mig och mina händer blir jätte hemska och torra (även självsprickor). Så jag måste ha vantar på mig hela tiden och hittade denna kombination för ett tag sedan. 

• Coyote

Tunna handskar, och vrid luftutblåsen så de blåser på dina händer. Rattmuff är vidrigt, man får inte grepp om ratten ordentligt. Det kanske dock finns en tunnare variant, mer som ett extralager?

• Hemlighet

Jag tycker jag glider med vantar på, har dock bara testat med stickade tumvantar.
    Jag är ute efter en rattmuff som är tunn, ingen hårig sak utan av ett material som är mindre kallt än lädret på ratten.

• Coyote

Jag använder tunna skinnhandskar på vintern, tills bilen blivit varm.

• Myran 08

Dom vantarna jag vissade är tunna och man får grepp om allt. Jag har kört med dom sedan jag köpte och märker knappt att jag har vantar på mig. 

Svar på tråden Rattmuff