Inlägg från: Anonym (Mysan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mysan)

Sambos men sover aldrig ihop

Enbart dumma bortförklaringar till varför han inte vill sova i sängen. Älskar man någon vill man väl inget hellre än att ligga tillsammans och mysa, sova, ligga osv...??! Eller? Min man och jag med för den delen skulle aldrig få för oss att inte sova ihop, om det inte var av extrama skäl, typ magsjuka eller nåt som stör den andre kanske...men har då aldrig hänt!

• Anonym (Mysan)

Alla är ju olika och man väljer ju hur man ska ha det i en relation men jag skulle verkligen inte känna mig älskad om min man inte sov i samma säng som mig och angav lathet som ett skäl till att få sova på soffan. Nääää, nåt fel är det ju i er relation...Någonting han inte säger.

• Anonym (Mysan)

Jaaa, förstår han inte hur du känner om du talar ut det på ren svenska vet jag inte hur han ska fatta...Man tycker att man inte kan vara klarare än att rakt ut säga:

Fattar du att jag blir ledsen och känner mig oälskad när du vägrar sova tillsammans med mig?! Det räcker inte att säga orden,man måste visa dem också i handlingar! Fatta att jag behöver få känna närhet!

Du får väl ta ett allvarigt snack än en gång och verkligen prata och tala allvar, med spänd blick och kräva hans fulla uppmärksamhet och verkligen vara allvarig i det du säger. För uppenbarligen lyssnar han inte och tar dig på allvar. Du måste visa allvar med bårde rösten och kroppen.

Kan inte du själv börja gå på familjerådgivning eller till en terapeut...och säg bara det att imorgon har jag tid hos en terepeut. Då lär han ju fatta att du mår dåligt och går och pratar om ert förhållande utan honom, då kanske han vill vara med, annars blir han ju helt utanför. terapeuten kan ju komma med bra hjälp även om ni inte sitter där båda två...som sagt tillsist kanske din sambo går med dit också.

Svar på tråden Sambos men sover aldrig ihop