• Mumin80

Tips på liten, billig mjuklift?

Jag vill gärna ha tips på bra, billiga och framför allt små mjukliftar till nyfödd. Vi kommer snart att få andra barnet och jag kommer att byta vagn, antagligen till en Britax B-smart. Dottern vi har är 2 år och 2 månader. Tanken är att klara sig utan syskonvagn, genom att ha den lilla mycket i sjal, ev. skaffa sele som antingen lilla eller stora kan bäras i (misstänker att dottern kommer att reagera med "vill också bäras" när lillasyskonet bärs), samt ståbräda till vagnen. Och så mjuklift som är lätt att lyfta ur sittdelen, så att jag i värsta fall när stora tjejen får nåt "vill sitta i vagnen"-utbrott kan lyfta ut mjukliften och bära den (kortare sträckor i alla fall), medan dottern sitter i vagnen. Eller lyfta in lilla barnet i sjal och stuva undan mjukliften i varukorgen Jag har tittat lite på Babytravel, Carena, och också sett en Phil&Ted som verkar väldigt liten, alla för ordentligt under 1000-lappen (prisspannet för dessa tre 600-900kr). Jag tror att dom på Barnens Hus också hade någon modell från Graco och Britax, men dom var inte uppackade så jag vet inte om dom var mjukliftar eller åkpåsar? Någon som har åsikter/erfarenheter om olika mjukliftar?

• Svar på tråden Tips på liten, billig mjuklift?
  • sandvarg

Vi köpte en liten smidig mjuklift på babyproffsen av deras eget märke babytravel. Den kostade bara ett par hundralappar och vi är jättenöjda med den.

Svar på tråden Tips på liten, billig mjuklift?