Fler som är med i Viktväktarna? Joina!
Hej på er! Nu har jag läst igenom HELA tråden och säger WOW va bra ni är på att motivera er själva och varandra. Jag har gått på VV tidigare men slutade pga familjeskäl, och nu sista året har vikten bara skenat iväg. Vågar inte ens väga mig för det är så löjligt mycket. Svor heligt att jag aldrig skulle över den vikten jag hade innan jag blev gravid för flera år sen men tji fick jag. Nu har "tjockiskläderna" ur förrådet åkt fram. Mår inte bra.
Senaste året har jag testat lite olika, pulver (totalt meningslöst), Dukan (gud va tjatigt efter 14 dagar) och LCHF (funkade bra i en månad sen blev det kolhydratscraving de luxe). Nu lurar jag på VV IGEN men det känns så.... dumt... att behöva gå med ÄNNU en gång. Vet inte varför jag känner så riktigt. Vet ju att det fungerar så länge man följer programmet o så. Och konsulenterna struntar ju i vad vågen visar dag 1, det är ju JAG som mår dåligt... vilket jag ju gör ändå.
Så, några goda ord på vägen som får mig att verkligen traska iväg till ett möte och ställa mig på den j-kla vågen??