Inlägg från: lattelover77 |Visa alla inlägg
  • lattelover77

Fler som är med i Viktväktarna? Joina!

Hej på er! Nu har jag läst igenom HELA tråden och säger WOW va bra ni är på att motivera er själva och varandra. Jag har gått på VV tidigare men slutade pga familjeskäl, och nu sista året har vikten bara skenat iväg. Vågar inte ens väga mig för det är så löjligt mycket. Svor heligt att jag aldrig skulle över den vikten jag hade innan jag blev gravid för flera år sen men tji fick jag. Nu har "tjockiskläderna" ur förrådet åkt fram. Mår inte bra.

Senaste året har jag testat lite olika, pulver (totalt meningslöst), Dukan (gud va tjatigt efter 14 dagar) och LCHF (funkade bra i en månad sen blev det kolhydratscraving de luxe). Nu lurar jag på VV IGEN men det känns så.... dumt... att behöva gå med ÄNNU en gång. Vet inte varför jag känner så riktigt. Vet ju att det fungerar så länge man följer programmet o så. Och konsulenterna struntar ju i vad vågen visar dag 1, det är ju JAG som mår dåligt... vilket jag ju gör ändå.

Så, några goda ord på vägen som får mig att verkligen traska iväg till ett möte och ställa mig på den j-kla vågen??

• lattelover77

Tack, Minlängtan81! Ställde mig faktiskt på vågen igår och såg sanningen i vitögat. Huga! Så nu ska den här tjockisen skärpa till sig! Har ätit vettigt under dagen och fredagsgottet består av morotsstavar och ett glas rött vin (bra för hjärtat Imorgon ska vi till vänner och ska ta med kaffebrödet - jag har köpt kakor jag inte tål och så massa goda frukter så jag kan göra fruktsallad till alla

Nästa vecka lägger jag in nåra VV-rätter i frysen på jobbet så finns det ingen ursäkt att inte äta nyttigt även om lunchlådan inte kommer med. Yes, nu kör vi!!!

• lattelover77

Grattis Fidelis!! Bra jobbat! Med den takt du håller lär det inte va några problem att nå det delmålet! Håll fokus bara

• lattelover77

Hej alla! har ätit vettigt flera dagar nu och insett att VV is the way. Har till och med fått med mig sambon på banan så imorgon går vi och skriver in oss båda två!!! Det blir ingen knasig diet den här gången, utan en ändring av livsstilen. Inga fler ursäkter. Vi ska göra det här tillsammans, och jag vet att det kommer att bli superbra!!!!

Och dessutom planerar jag att vara öppen med "projektet" inför vänner och familj. Jag är inte stolt över mina kilon men tänker känna stolhet över att jag tar tag i det! Ska börja med att checka in på facebook från VV så vet typ hälften av bekantskapskretsen

Hoppas alla får en superbra vecka!!! Och att den här tråden hålls pigg och aktiv så vi kan sporra och stötta varandra!

• lattelover77

Grattis Minlängtan81 och Fidelis och ni andra som kämpar på och ser resultat ! Igår skrev jag o sambon in oss. Jag fick 31 points och han 63..... suck... Men det ska gå bra ändå. Blev månadsmedlem men måste få tag på en dator me skrivare innan jag aktiverar det. För man måste skriva ut lappen direkt, väl???

Kan nån som är månadsmedlem please kolla pointsvärde på 2 livsmedel som inte finns i butiksguiden? Hoppas den funktionen fortf finns på nätet.... Skulle vara väldigt tacksam för hjälpen...

1) Kycklingbiffar, per 100 g: 275 kcal, 14 g protein, 9 g kolhydrat, 20 g fett, 1.6 g kostfiber
    2) kvargyoghurt, per 100 g: 58 kcal, 7.5 g protein, 5 g kolhydrat, 0.9 g fett, inga kostfiber

Har 5 points kvar ikväll. Hungrig, funderar på keso med nåt. Hade helst velat ta en kvargyoghurt men har ingen aning om hur pointsen är på den

• lattelover77

Tack Fidelis Den kvargyoghurten är från Milbona, finns på Lidl i 250 g-bytta, riktigt frisk och god och bra som omväxling till fil, yoghurt etc... Rekommenderas! Glad att den bara är på 2.5 pp... Tog faktiskt och aktiverade mitt månadskort eftersom man kunde skriva ut det vid senare tillfälle. Känns SÅ bra att vara igång Gillar också konceptet med fast pp/dag plus veckobonus, att man inte håller på att sparar points etc som förr i världen. Men det där med "Mättande dag" kommer jag nog hålla mig ifrån ett tag tills jag får koll på portionsstorlekar etc... Hur gör ni andra? Räknar ni point varje dag?

• lattelover77

Hej LilyNoelle och välkommen! Om du inte hinner med regelrätt träning kanske det går att få in en liten promenad i allafall??? Men tanken med programmet är väl att man ska gå ned även om man inte rör så mycket på sig.

• lattelover77

Hej hopp!
    Nä vet ni vad... nu går det utför... finns det inga halva points och vadå 4 pp istf 2.5 på favvisyoghurtkvargen... det är betydligt mer protein i denna än i vanlig yoghurt och protein är ju bättre än kolisar ur viktminskningssynpunkt... Ok, jag kan sträcka mig till 3 pp Men konstigt att 100 g = 1 pp, och 250 g blir 4 pp... Nä nu ska jag släppa detta...

Hur har veckan varit så här långt? vad har ni för strategier för helgen?? Ska på AW imorgon, ska ta me nåt som jag kan äta på jobbet innan jag går iväg så det inte blir för mycket ätet av plockbuffén. Sushi till lunch imorgon, perfekt med 1 pp/bit !

• lattelover77

Hej på er! Idag gick jag till gymmet för första gången på ca 5 månader. Blev sjuk i vintras och sen kom jag liksom bara av mig med träningen. Inte smart! Syntes på vågen ganska bums... Har hållt pointsen över helgen faktiskt, ska bli spännande att se vad vågen visar på tisdag efter vecka 1. Hur har ni andra haft det???

• lattelover77

Hej hopp! Hur har er vecka varit så här långt? Det blev -1.6 kg första veckan, tjoho!!! I helgen ska vi iväg till sommarstugan, det är stenhård matplanering som gäller och så SKA vi ut o promenera. Så skönt att sambon också är med på noterna

Fortsätt kämpa på allihopa!!!

• lattelover77

Hej på er!

Fidelis, du har ju faktiskt gått ned!!! Att man emellanåt står stilla/minskar pytte trots mkt träning känner jag igen från tidigare VV-perioder... men tack o lov så släpper det igen efter en vecka eller så. Men vadå du ska ju inte va arg på dig själv, du har ju verkligen aktiverat dig. LilyNoelle, hoppas chipsen var goda! Gjort är gjort, nu är det fokus FRAMÅT som gäller!!!!

Hade en toppenhelg i stugan me strikt matplanering, meeeen så var det Valborgsfest igår o det gick väl sådär. Inte helt kasst,men inte jättetoppen. Men jag följer mitt eget råd ovan, har packat lunchen till jobbet imorgon och gymväskan ska med Så det så!

• lattelover77

God kväll! var är ni allihopa?? Har veckovägn nr 2 imorgon, så det blev en sväng till gymmet ikväll. Tog i rätt bra men inte mer än jag klarade av. Har ätit lite sen dess och slappat men nu mår jag väldigt illa... Nån som upplevt något liknande?? Kanske tagit i för hårt eller ätit fel efter? Jobbigt i allafall. Tänkte ta en liten morgonpromenad imorgon också för att maximera eftermiddagens invägning...

• lattelover77

Gött Fidelis! Och Din mamma, we´ve all been there...

Please kan någon sparka igång mig... första två veckorna gick prima, totalt -2.1 kg sen vet jag inte vad som hände. Slarvade väl lite och sen var VV stängt 1a maj o vips så är det 15 maj och jag har inte vägt mig på ett par veckor. Känner mig helt uppsvullen nu också pga mensen så känner mig ganska kass just nu

Jag vill gärna försöka få ett syskon till mitt barn och MÅSTE gå ned i af 12 kg, helst 15 kg innan jag ens börjar försöka. Sen får det gärna droppa ett par kg till... jag tänker INTE gå igm en graviditet till med den startvikt jag hade senast. Puh så tungt och otympligt och inte särskilt hälsosamt. Och inte blir man yngre heller så nu gäller det... Men behöver lite peppning.

• lattelover77

Hej på er,

Tack för sparkarna Nu är jag tillbaka på banan, ska bara komma igång o skriva upp alla pointsen igen för jag håller dem INTE i huvudet hela dagen även om jag gärna vill tro det 

Nu har vi också bestämt att åka på solsemester om knappt tre månader så det är en ytterligare sporre!

Havregrynsgröt käkar jag oftast till frukost, med lite lättmjölk och frysta bär (gott och så svalnar gröten snabbare när man har brådis) . Sen blir det 2-3 frukter under dagen, medhavd lunch och hemmalagad middag. Försöker veckohandla men det är svårt tycker jag, ska dock bli bättre på det. Tycker att vi kört fast och alltid lagar samma slags mat, iofs är det gott men börjar bli lite fantasilöst. Kycklingfilé, laxfile´, kassler, benfri kotlett är ofta proteinbas, sen fullkornspasta eller annat till det, och grönsaker. Sambon 'är inte så förtjust i varma grönsaker vilket gör det liiite knepigare....

vad äter ni till middag?? Ha en bra vecka allihopa!

• lattelover77

Hej hopp,

När jag tog mig i kragen o gick till VV igen efter 3-4 v uppehåll hade jag gått upp +1.2,  drygt hälften av det jag gått ned de första två veckorna. Sen blev det mycket träning under veckan och häromdan visade det -1.3 kg så nu är jag verkligen tillbaka på banan. Har hittat roliga gruppträningspass på gymmet så nu gäller det att tajma in dessa me sambons oregelbundna arbetstider, nån måste ju ta hand om ungen

Jag äter i stort sett upp alla mina points (har 30/dag), veckobonusen går åt till hälften ungefär tippar jag på.. Har inte varit superaktiv med att räkna sista veckorna men nu ska det bli ordning.

Har slängt in några VV-frysrätter på jobbet att ta till när jag inte har me nån matlåda. Det är annars lätt att det blir nåt mindre viktvänligt ute på stan...

Imorgon är det måndag och en ny härlig vecka!!!!

Svar på tråden Fler som är med i Viktväktarna? Joina!