Varför använder inte DU menskopp???
om jag ska vara helt ärlig så kände jag mig obekväm med att först koka den i kastrull samtidigt som det också kändes komplicerat (speciellt när jag bodde kollektivt, inte så kul när folk ska laga mat så står man och kokar en menskopp och får frågor. plus att man måste ha en speciell menskopp-kastrull). sen blev det även lite komplicerat att tömma den och behöva skölja den. t ex om man är på en toa som har handfatet någon meter ifrån toaletten, hur gör man då? eller man kanske bara ska tömma den och inte skölja? jag ville iallafall skölja. när jag skulle ta ut den kändes det obehagligt för det var sån "sugkraft", samma när man satte in den. såg någon skrev om vestibulit, tror jag inte har det men jag fick ont och sprack när jag förde in den (om jag minns rätt).
jag fick även en cysta i samband med att jag började använda menskoppen, så jag har väl inbillat mig nånstans att cystan kom till pga den. men så var det nog inte, finns nog inget samband. men det har gjort att jag inte vill använda den, blivit någon psykisk spärr.
hade jag använt den lite längre hade jag nog blivit mer bekväm och det hade nog inte känts lika jobbigt. och vet folk som har som är nöjda. det kostar ju ingenting och är miljövänligt som sagt. men jag har sån hemsk mensvärk, och mår skit, att jag inte orkar med besväret med en menskopp även om det inte är så jättemycket. jag vill ha så lite besvär som möjligt och underlätta så mycket som möjligt under min mens.