Inlägg från: Wittra |Visa alla inlägg
  • Wittra

Varför använder inte DU menskopp???

Min ursäkt? Menar du att kvinnor ska behöva ha en ursäkt för att inte använda en gummikopp som samlar upp blod?!! Varför ska man överhuvudtaget försvara sig för att man inte använder sådant menar du? Du vet, man kan stödja kampen för bättre miljö även utan menskopp. Shocking, i know, but thats true! Obestämd 

• Wittra

Ja, reagerar också på argumentet "men prova" eh, jaha, men om den kostar 200 så är det väl pengarna åt fanders om man inte trivs? man kan väl inte returnera snuskkoppen

• Wittra
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:52:39 följande:
    jo, fast har du en binda så blir det kladdigt eftersom du blöder från din fitta och det hamnar i bindan = du får en blodig fitta. sen hur blodigt det blir beror nog på hur mycket du blöder och hur ofta du byter binda. men man pissar ju inte ut blodet och får en fin stråle som lägger sig så fint i bindan, utan blodet letar ju sig uppåt, neråt, bakåt.. beroende på hur mycket man rör sig. har du tampong, eller menskopp hamnar i princip inget blod utanför slidan. så kladdigt blir det ju alltid med binda hur man än vrider och vänder på det, men kanske inte på fingrarna om det var det du tänkte på.

Japp, det liksom därför jag duschar oftare när jag har mens liksom använder intimservetter. Man behöver inte göra problemen större än vad de är.
  • Wittra
    Bittermandel skrev 2012-01-05 20:43:55 följande:
    För att det gör rövont att rätta in den och när den väl sitter där läcker faenskapet, men jag kände mig i alla fall som en fin människa när jag köpte den..

just det där som gör att jag inte ens vill prova. Fungerar den inte så står jag där och har pungat 2 - 300 kr för något jag inte kan använda. Och den går väl knappast att returnera? 

de som älskar menskoppen verkar nästan bli förbannade när man inte vill pröva denna älskade kopp....   
  • Wittra
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:27:05 följande:
    ja gud jättestor engångkostnad, 300 kr! Förvånad

ja, 300 kr för något man inte använder är rätt mkt pengar ja.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???