Inlägg från: 1978 |Visa alla inlägg
  • 1978

Varför använder inte DU menskopp???

Moi Je Joue skrev 2012-01-05 19:29:12 följande:
    jag köpte en menskopp och provade för några dagar sen. men det gjorde jätteont att försöka få in den, kände mig halvt våldtagen. tips?
    Glidmedel. Det hade jag de första gångerna. Sen lärde jag mig. Prova att sitta på lite olika sätt så att du hittar en ställning där du är avslappnad i underlivet. Det kan vara knepigt de första gångerna, men de flesta lär sig som sagt. Du kan också kolla storleken. Du kanske har en för stor kopp.
  • 1978
    Segelvind skrev 2012-01-05 19:55:21 följande:
    Provad helvetet i nästan 1 år innan jag gav upp. Kunde inte sätta in den så att den inte läckte. Det förbannade eländet läckte VARJE gång, fick komplettera med binda ALLTID. Hur ekonomiskt och miljövänligt är det?? Provad sätta in den på4000 olika sätt, provad i princip allt utom att stå på huvudet. Nu har jag slängt skiten och ångrar att jag betalade så mycket pengar för den!
    Tack för mig 
    Provade du att byta storlek? (Det gjorde du säkert, men jag ville ändå fråga... hoppas det är OK) En för liten kopp läcker.
  • 1978
    IVFmamma skrev 2012-01-05 20:10:44 följande:
    För att jag är nöjd med mina tygbindor..
    Det var jag också. Men koppen är verkligen "the shit". Du kan bada med den t.ex. Och när man reser är det mycket lättare än tygisarna. Nu låter jag som någon som just funnit Jesus, hör jag... Flört
  • 1978
    PeeGee skrev 2012-01-05 16:11:18 följande:
    Jag har lagt ner över sextio pund på att prova olika menskoppar. Alla läckte som satan. De stora var för stora så att de bågnade. Läckte om den satt högt upp och skavde livet ur fiffi om den satt lägre ner. De små var för små och både släppte förbi och överfylldes omedelbart. Även de små var värdelösa högt upp och gav fittskav lägre ner, spelade ingen roll hur mycket jag kortade plutten, den stack ut i alla fall och skavde som ett svin. Det är väl ändå inte meningen att man ska se ut som man har lepra i fiffi?

Med bås-toa på jobbet är det heller inte det lättaste att hantera den - det blir att springa fram och tillbaka mellan båset och handfaten och hoppas att ingen annan vandrar in medan man står med blod upp till armbågen och tvättar gummituttar i handfatet. Sova med den var ett skämt.

Alla muffar är uppenbarligen inte skapta likadant. Jag ville att det skulle funka för jag tycker både bindor och tamponger är ett jävla meck, obekvämt och jävligt och jag hatar att behöva komma ihåg att handla dem -  men de var inget mot de slapsticksituationer som uppstod när jag försökte hejda flödet medelst silikontuta. På andra dagen förväntade jag mig nästan att få med Harpo Marx när jag ryckte ut den.

Andrahandsvärdet är inget vidare heller.
    Asgarvar! Skrattande Fittskav. Varför är inte det med i årets lista med nyord???
  • 1978
    Borttagen användare skrev 2012-01-05 17:39:35 följande:
    jag upplevde samma, just det där vacuumet tyckte jag var mest obehagligt. kändes som man skulle dra ut livmodern eller något på köpet.
    Åh, men man ska sticka in lillfingret vid sidan av först för att släppa på vacuumet. Stod det inte det i era förpackningar?
  • 1978
    MrsMommy skrev 2012-01-05 20:46:12 följande:
    Jag har kört med bindor ett tag efter förlossningen, men har nu börjat använda min kopp igen. Kan dock säga att det gör lite ont, behöver nog återhämta mig lite mer där nere. Men självklart har jag kopp! Har kört det i flera år!
    Hm, har inte fått mens än efter förlossningen. Hur gammalt var ditt barn när du började med koppen?. Funderar på vad jag har att förvänta mig. Min lilla är 8 månader nu.
  • 1978
    Segelvind skrev 2012-01-05 20:46:58 följande:
    Du, Jesusfinnaren! Tror du inte att jag hade största storlek eller?!? Fanskapet läckte ändå!!! Det är nog som någon ovan skriver...alla musar är inte skapta för detta fanstyg!!!
    Det är helt säkert så! Vi är ju olika. T.ex. passar inte Jesus mig (det vara bara en så käck liknelse!)... Flört
  • 1978
    Wittra skrev 2012-01-05 20:50:58 följande:
    ja, 300 kr för något man inte använder är rätt mkt pengar ja.
    Jag väntade i flera år med att köpa en kopp trots att jag ville ha den. Just för att den kostade så mycket.
  • 1978
    MrsMommy skrev 2012-01-05 21:01:05 följande:
    Jag fick första mensen redan när sonen var tre månader, trots helamning.
    Aha. Då kanske jag kan vara lugn.
  • 1978
    Moi Je Joue skrev 2012-01-05 21:06:41 följande:
    min bebbe är 9 månader och fick mens nu, därför jag provade. kanske fortfarande är öm efter förlossningen men det gick verkligen inte, gjorde svinont. får testa med glidmedel då..
    Man kanske kan ha ärrvävnad som kan göra ont... Mig pysslade de ihop en del där nere. Hm.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???