Inlägg från: Genghis |Visa alla inlägg
  • Genghis

Varför använder inte DU menskopp???

Jag behöver ingen ursäkt för att göra hur jag vill med min mens. 

• Genghis
    MariaElionora skrev 2012-01-05 19:26:38 följande:
    Femmecup är så mjuk att det absolut inte kan jämföras med tamponger.
    Femmecup är nog den mjukaste på marknaden.
    Är det någon idé att fråga var du jobbar? Möjligtvis med reklam? På Femmecup?
  • Genghis
    Segelvind skrev 2012-01-05 20:02:52 följande:
    Ha ha vad kul! Men jag tycker faktiskt hon har rätt även om man kanske kan använda mer kristna ord
    är kristna könsord bättre? och vilka ord är det?
  • Genghis
    Segelvind skrev 2012-01-05 21:10:29 följande:
    Lilla smulan?
    Vilket organ är det som åsyftas?
  • Genghis
    1978 skrev 2012-01-05 21:13:33 följande:
    Klittan, så klart! Skrattande
    Tur att det inte var det manliga organet då.
  • Genghis
    Segelvind skrev 2012-01-05 21:15:19 följande:
    Jag tänkte nog faktiskt på hela Vulvamentet!
    Kan man verkligen tycka att hela paketet kan kallas en liten smula? "Ja ,Pelle. Du kom ut ur mammas lilla smula".
  • Genghis
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:18:46 följande:
    Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.
    Olika människor kan göra sina bidrag på olika sätt.  Alla vill inte göra sina med underlivet.
  • Genghis
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 22:33:06 följande:
    Eller, ta ditt förnuft till fånga och börja använd menskopp så är allt förlåtet ;)
    När jag har gjort min provsprängning av kärnvapen tänker jag börja med menskopp så att jag också kan komma till miljöhimlen.
  • Genghis
    Akvileja skrev 2012-01-05 22:40:03 följande:
    Såg att nån skrev att det är bökigt på offentlig toalett, se bara till att tömma koppen innan du går hemifrån, sen behöver du inte tömma den förrän du kommer hem igen, så länge du inte störtblöder, men då kanske man inte går hemifrån ändå...?!  

Alla kan inte jobba hemifrån.
  • Genghis
    1978 skrev 2012-01-05 22:46:19 följande:
    Men de allra flesta har toalett på jobbet. Eller?
    Jag svarade på idén att man kanske inte går hemifrån om man störtblöder. För min del kan jag inte vara hemma från jobbet bara för att jag har mens. Förslaget var att man bara behöver tömma menskoppen hemma. 

• Genghis
    Akvileja skrev 2012-01-05 22:49:40 följande:
    Vad menar du? Har ni inte toaletter på ditt jobb? Har tömt och tvättat min på jobbet massor av gånger! De dagar man blöder lite behöver man faktiskt inte tänka på att tömma heller eftersom man kan ha den i 12 timmar utan att behöva ta ut den. På 12 timmar hinner de flesta till jobbet och hem igen. 
    Du skrev att man kanske inte går ut om man störtblöder. jag måste gå ut i alla fall. 
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???