Inlägg från: Blåbärssaft |Visa alla inlägg
  • Blåbärssaft

Varför använder inte DU menskopp???

Därför det verkar skitäckligt. Bara namnet får mig att vilja spontankräkas.

• Blåbärssaft
    Niffan skrev 2012-01-05 21:24:55 följande:
    Ha ha ha, jaa så sant...låter vidrigt och äckligt och kladdigt, fyyyy.
    Tacka vettja vanliga stora sköna bindor. 
    På riktigt verkar det helt galet. Skulle aldrig i mitt liv testa. 

Ge mig en tampong och jag är nöjd! 
  • Blåbärssaft
    Mad as snow skrev 2012-01-05 21:44:20 följande:
    Spontanfråga. Ni tar alltså ut koppen ifråga, tömmer den i toaletten/handfatet, sköljer av den och stoppar tillbaka den? En anledning så god som någon för att inte börja använda menskopp.
    Jag håller med dig helt och fullt!
  • Blåbärssaft

Känner mig lätt provocerad av att TS och andra anser att det är att dra sitt strå till stacken gällande miljön att använda en jävla kopp! Jag cyklar till jobbet, använder aldrig hårspray, sällan nagellack, är vegetarian samt källsorterar. Menskoppen verkar skitäckligt och jag väljer bort den! Simple as that! 

Ingen är perfekt eller vänta nu...somliga FL medlemmar... 

• Blåbärssaft
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:18:46 följande:
    Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.
    Ja i det här fallet gällande just menskoppen går du igång rejält. Människor gör val i sina liv. Du väljer menskoppen där en av de tre anledningarna du radar upp är att de är skonsammast för miljön. Jag tycker det är fint att du anser att just menskoppen är så fantastiskt.  I en utopi vore det ju fantastiskt om alla kvinnor använde koppar. Likaväl om alla var vegetarianer eller om alla slutade flyga flygplan. Man väljer väl det som passar ens liv och anstränger sig för att vårda vår miljö. Det är liksom givet för mig och säkert för många andra här på forumet. Men att använda en menskopp skulle jag aldrig göra. Jag vet att jag skulle tycka det vore vidrigt och det är för att jag känner mig själv liksom många andra kvinnor gör här på forumet känner sina underliv och vad de vill använda för skydd den relativt personliga vecka i månaden då vi blöder.

Jag ser det inte som en skyldighet. Vi har alla ett ansvar ja, men hur vi väljer att "dra vårt strå till stacken" är väl var och ens eget beslut? 
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???