MariaElionora skrev 2012-01-05 22:18:46 följande:
Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.
Ja i det här fallet gällande just menskoppen går du igång rejält. Människor gör val i sina liv. Du väljer menskoppen där en av de tre anledningarna du radar upp är att de är skonsammast för miljön. Jag tycker det är fint att du anser att just menskoppen är så fantastiskt. I en utopi vore det ju fantastiskt om alla kvinnor använde koppar. Likaväl om alla var vegetarianer eller om alla slutade flyga flygplan. Man väljer väl det som passar ens liv och anstränger sig för att vårda vår miljö. Det är liksom givet för mig och säkert för många andra här på forumet. Men att använda en menskopp skulle jag aldrig göra. Jag vet att jag skulle tycka det vore vidrigt och det är för att jag känner mig själv liksom många andra kvinnor gör här på forumet känner sina underliv och vad de vill använda för skydd den relativt personliga vecka i månaden då vi blöder.
Jag ser det inte som en skyldighet. Vi har alla ett ansvar ja, men hur vi väljer att "dra vårt strå till stacken" är väl var och ens eget beslut?