Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Varför använder inte DU menskopp???

För att det dels är fysiskt omöjligt och dels är tanken på menskopp motbjudande och obehaglig. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 13:20:55 följande:
    Jag vill att mina barnbarnsbarn också ska få leva...
  • Mad as snow

Spontanfråga. Ni tar alltså ut koppen ifråga, tömmer den i toaletten/handfatet, sköljer av den och stoppar tillbaka den? En anledning så god som någon för att inte börja använda menskopp.

• Mad as snow
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 21:44:29 följande:
    Jag förstår inte en sak, hur kan man uttala sig så tvärsäkert om något man aldrig provat? Att det är äckligt, att det går lika bra med tampong, att det är vidrigt, äckligt, att man aldrig skulle prova etc. Hur kan ni veta det? Alla vi som provat och skriver att den är fantastisk, skulle vi skriva det om vi inte tyckte det? Jag var själv jävligt skeptisk men när folk fortsatte säga hur bra den var tänkte jag att jag måste prova innan jag uttalar mig. Jag brukar inte uttala mig om saker jag inte vet något om, utan då brukar jag lyssna på de som faktiskt har erfarenhet av en sak.
    Jag vet att det är fysiskt omöjligt för mig att använda menskopp och jag vet att jag tycker att det är ohygieniskt att skölja bort mensblod från en plastkopp som man sedan för upp i underlivet igen, och jag vet att jag rent psykiskt inte skulle stå ut med att gå runt med ett främmande föremål i fittan. 
  • Mad as snow
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 21:54:44 följande:
    Jag har inget emot att folk inte  vill använda menskopp, du förklarar väldigt bra varför du inte vill prova. Det jag inte kan förstå är hur man kan råma högt att det ÄR en massa saker som man faktiskt inte vet eftersom man inte provat eller för att "det låter äckligt med menskopp".
    Jag har inte läst alla inlägg, men jag gissar att de flesta besvarar TS frågeställning lite slarvigt när de utgår från sig själva. Jag tycker själv att menskopp ÄR äckligt. När det skulle gälla mitt eget underliv alltså, inte när det gäller andras. Vilket man kanske borde lägga till då. 
  • Mad as snow
    Blåbärssaft skrev 2012-01-05 21:56:55 följande:
    Känner mig lätt provocerad av att TS och andra anser att det är att dra sitt strå till stacken gällande miljön att använda en jävla kopp! Jag cyklar till jobbet, använder aldrig hårspray, sällan nagellack, är vegetarian samt källsorterar. Menskoppen verkar skitäckligt och jag väljer bort den! Simple as that! 

Ingen är perfekt eller vänta nu...somliga FL medlemmar... 
    Yes. Jag tar den friheten att inte plåga mitt underliv eller må dåligt psykiskt, eller riskera att föra in en massa bakterier efter en liten avspolning i handfatet (vad fan?), precis som de flesta människor väljer och väljer bort saker för sin egen bekvämlighets skull. Trots en åverkan på miljön. Vilket TS och exakt alla andra skenheliga människor i den här tråden gör, även om de pläderar för motsatsen. Trams är vad det är. 
  • Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 21:59:31 följande:
     Menskoppen är ju gjord för att vara hygienisk på ett helt annat sätt än bindor och tamponger.
    Om du behöver byta menskoppen (och befinner dig på en offentlig toalett till exempel) - hur gör du då? 
  • Mad as snow
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 22:00:25 följande:
    Jo jag kan förstå att TS känns lite provocernade kanske, och jag menar inte att menskopp är det enda rätta. Jag förstår bara inte hur man kan vara så säker på något man inte provat.

Ni som tycker det är äckligt med menskopp men aldrig har provat - vad är det som ÄR äckligt? Hur kan ni veta det? Tänk om ni har fel, tänk om ni skulle bli lika övernöjda som jag och många till och aldrig vilja leva utan den om ni väl provade?  
    Jag vill inte gå runt med ett föremål inuti mig, den tanken äcklar mig enormt mycket. Jag tycker att det verkar slabbigt och ohygieniskt att hälla ut mensblodet varje gång koppen ska bytas och skölja av den, för att sedan sätta in den igen. Det är knappast troligt att det vid varje byte finns möjlighet att rengöra den tillräckligt. 

Jag kan veta att jag tycker att det är äckligt, eftersom jag känner mig själv.  
  • Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:04:47 följande:
    Jag ser till att den är tömd innan jag går hemifrån.
    Okej. Och du behöver aldrig någonsin ta ut den?

Hur rengör du den hemma innan du sätter tillbaka den? 
  • Mad as snow
    MariaElionora skrev 2012-01-05 22:06:47 följande:
    Du har aldrig sex heller eller?
    Att ha min mans kuk i mig och att gå runt med ett främmande föremål i mig är två helt skilda saker för mig. Är det helt omöjligt för dig att greppa att människor resonerar olika kring det här och vad de vill göra med sina egna underliv? Att de har sina privata och i många fall faktiskt högst odiskutabla orsaker till vad de väljer för mensskydd? 
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???