Inlägg från: MaNiMi |Visa alla inlägg
  • MaNiMi

Varför använder inte DU menskopp???

JAG är BÄST skrev 2012-01-06 22:38:31 följande:
    Jag har en men använder den mycket sällan. Första fick jag skicka tillbaka pga att den var för stor andra får fortfarande ett "veck" men då jag väl använder den så har jag alltid trosskydd/binda  till då jag blöder som mest om jag ska nånstans typ stan för då har jag 2 skydd, då koppen är full tar jag ut den sedan sköljer jag ut den med kallt vatten och sätter den i sin påse och kokar den då jag kommer hem.
    Detta är en av anledningarna till att jag inte kommer mig för att fixa en...att få fel storlek och tvingas skicka tbx osv
    Har varit in på sidan för att lista ut vilken storlek jag ska ha men stämmer inte med någon, eller med alla snarare..hopplöst

En annan är att det pga jobb blir mkt toalettbesök på ställen där det bara är bås med toa utan handfat å jag vägrar gå ut från toan med en fullblodig menskopp å tömma mitt framför folk...

Miljömässigt så gör jag annat ist, men visst vore det smidigt om det skulle funka med en sån menskopp, enklast vore ju om apoteken sålde dem och hade exemplar som man fick titta/känna på, innan köp..
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???