Inlägg från: Mia118 |Visa alla inlägg
  • Mia118

Varför använder inte DU menskopp???

Nu har jag inte läst alla sidor för det orkade jag inte... Men om man fått de barn man tänkt sig och inte funderar på fler i det närmaste så kan jag varmt rekommendera p-sprutan. Ett litet stick i skinkan var tredje månad och INGEN mens...Aldrig någonsin....
    Man slipper bindor, ob, menskoppar och annat dyrt, jobbigt, illaluktande o.s.v.. Flört

Sprutan kostar runt 100 spänn...det blir cirkus 400 på ett år..vad betalar ni för mensskydd om året???
    (inte ni med koppen då eftersom jag gissar att det är en engångssumma.)

• Mia118
    Limael skrev 2012-01-08 01:00:50 följande:
    Jag skulle inte rekommendera det till någon man vet aldrig vad preventivmedel kan ställa till med.
    Man blir inte gravid iallefall Flört Skojade bara nu...
    Hur menar du ställa till??
    Jag har ätit p-piller i många år och glömde nåt här och missade ett där.. Jag blev gravid när jag ammade och åt minipiller.
    Min mens har i hela mitt liv vart ett rent helvete. Oregelbunden med allt mellan 2 veckor imellan till 6 veckor imellan. Otroliga mängder i mellan 10-12 dagar.. Fick gå på toa varje halvtimma dygnet runt annars blödde jag igenom... För att inte tala om smärtorna...Ja jisses..

Allt detta slipper jag tack vare p-sprutan! Skrattande
  • Mia118
    Limael skrev 2012-01-08 01:09:56 följande:
    haha :D

Nej men många som skaffar preventivmedel som pspruta vet ju inte hur de reagerar på det.. de flesta jag känner har blivit riktigt dåliga.. men förstår dig.. sen jag fick hon dotter känns det som förlossningsvärkar när jag har mensvärk..
    Båda mina döttrar har p-stav sen några veckor tillbaka.. De fick äta p-piller med samma hormoner som staven innehåller ett tag innan för att se att de tål den.
    P-sprutan "håller" ju bara i tre månader så jag tror inte man får testa p-piller innan men det borde ju inte vara omöjligt..
  • Mia118
    slinkywookie skrev 2012-01-08 02:47:20 följande:
    Nackdelar: Du maste passa en tid var 3:dje manad for injektion. Ibland gor injektionen ont. Och sa min favorit: Du far en hastdos hormoner injicerade var tredje manad!

Hade det i nagra ar, kan absolut inte rekommendera det till nagon.
    Tänk vad olika man kan uppleva saker och ting. Tur att det finns så många alternativ att välja mellan så att alla har en chans att hitta det som passar just den! Glad
  • Mia118
    Fantastic 4 skrev 2012-01-08 16:23:07 följande:
    Mia 118: jag har prövat p-sprut, blödde som en gris i över ett år pga den!! In å ut på gynakuten, fick äta mängder m olika medeciner för att få ordning på alla hormoner som hamnat i obalans av sprutan!! Tror att pga sprutan så vart jag 2500 kr fattigare om man ska räkna alla läkare besök å medeciner!! Sen har jag då inte räknat m alla paket av bindor å tamponger som jag förbrukade det året!!! Slutade iaf m att maken gjorde en sterelisering å jag har glatt mens 1 gång i månaden :)!!!
    OJ!! Jisses vilken otur du haft! Stackars dig.. Skönt att du mår bättre nu då Glad
  • Mia118
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-09 00:20:33 följande:
    Blir ALLA mensfria av p-sprutan ? jag har hört att en del kan få mens ändå
    Jag vet faktiskt inte...Men de jag pratat med har blivit det.. Jag hade mellanblödningar lite hipp som happ första halvåret  första gången jag började med p-spruta.. Men jag var så van vid oregelbunden mens så det gjorde liksom inget. Dock var det MYCKET mindre än vanligt.

Hade ett uppehåll med p-sprutan på nästan 2 1/2 år (skffade sladdis). När jag började med sprutan igen försvann mensen med en gång.
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???