Inlägg från: MariaElionora |Visa alla inlägg
  • MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Mad as snow skrev 2012-01-05 22:09:54 följande:
    Hur tvättar du den i vanliga fall?
    kokar den eller tvättar den med tvål och vatten och bakteriedödande spray. Går även att köra den i diskmaskinen.
  • MariaElionora
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:09:30 följande:
    Att ha min mans kuk i mig och att gå runt med ett främmande föremål i mig är två helt skilda saker för mig. Är det helt omöjligt för dig att greppa att människor resonerar olika kring det här och vad de vill göra med sina egna underliv? Att de har sina privata och i många fall faktiskt högst odiskutabla orsaker till vad de väljer för mensskydd? 
    Ingen är väll tvingad att svara i tråden eller hur?
  • MariaElionora

Sen som jag tidigare sagt tycker jag alla har skyldighet att tänka på miljön och tycker det är mångfalt viktigare än folks egocentriska ursäkter för att slippa ta ansvar.

• MariaElionora
    Mad as snow skrev 2012-01-05 22:20:10 följande:
    Anser du att samtliga anledningar som har radats upp i den här tråden till att inte använda menskopp, är "egocentriska ursäkter"?
    har folk ingen mens är väll det självklart att de inte ska använda menskopp...
    sen finns det medicinska anledningar är det en helt annan sak men att svara "nej för det är äckligt" anser jag vara väldigt egocentriskt ja.
  • MariaElionora
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-05 22:26:57 följande:
    Varför ska man lägga ut en engångsavgift om den KANSKE läcker? Inte direkt så man kan ge bort den till nån annan som den passar bättre :P

Beror läckage på att olika har olika form i underlivet eller att man väljer fel menskopp?

Och dte verkar äckligt att koka den i en kastrull där man sen ska ha mat :S och känns lyxigt att ha en egen kastrull för koppen.
    Du kan köra den i diskmaskinen
  • MariaElionora
    Medusan skrev 2012-01-05 22:36:40 följande:
    Jag har ingen ursäkt, jag använder nämligen menskopp
  • MariaElionora

En kastrull kostar inte många kronor, på loppis hittar ni för 5-10 kronor.

• MariaElionora
    1978 skrev 2012-01-05 22:41:58 följande:
    Ni som tycker att det är äckligt: har ni aldrig någons snopp eller fingrar i era snippor? Kokar era partners snoppen/fingrarna först?

Snippan är konstruerad för att tåla otvättade snoppar. En menskopp som tvättats i vatten är ingenting i jämförelse med det!

Givetvis ska man vara noga med hygienen ändå.
  • MariaElionora

Som ni ser finns dom i många olika färger så det går att välja efter tycke och smak.

• MariaElionora
    Quinna skrev 2012-01-05 23:01:24 följande:
    Nä, usch!
    Tror inte min sambo uppskattar att jag hivar över mitt mensblod i samma vask som han borstar tänderna och tvättar sig i.

Jag använder tamponger. Som jag spolar ner. Spöke
    ja för spottet efter tandborstningen är ju bara för fräsch...
  • MariaElionora
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:07:01 följande:
    Måste skylla på att jag är gravid men menkopp vad är det och hur fungerar det? Känns nästan som alla utan jag då som vet vad det är? Tacksam för svar
    det är länk i början där du kan läsa på om menskoppen
  • MariaElionora

Jag vill ge fakta, inte predika. Anser att det är allas ansvar. förstår inte vad som är så äckligt med mens för så många.

• MariaElionora
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-05 23:13:24 följande:
    FYFAN JAG SPYR, trevligt att man fick se någons blodiga kopp och håriga underliv också Foten i munnen
    Spyr du av en menskopp? Hur överlever du när du har mens?
  • MariaElionora
    JennieJ skrev 2012-01-05 23:16:51 följande:
    Mrsperfect tack läste detta. Kan vara värt att testa om några månader. EN FRÅGA? till er som testat är den enligt er svår att få ditt, läcker den och skaver den något. Använder egentligen bara tampong dok mindre variant för tycker dom gör ont dom större och frågan är om de skulle göra ont då med koppen eftersom den e större än en tampong?
    Det kan vara lite meckigt i början men det brukar gå snabbt att lära sig få den på plats :)
  • MariaElionora
    Boothwalker skrev 2012-01-06 11:53:27 följande:
    Jag har M-kopp och kommer aldrig gå tillbaka till bindor och tamponger!
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???