berserkur skrev 2012-01-06 20:51:19 följande:
Alltså förlåt för att jag inte läst alla inlägg, så det kanske finns svar på ett par av mina frågor.
Jag har inte använt menskopp men är inte negativt inställd till den.
Frågorna jag har lyder:
- Själva uttagandet - gummiflik skrev någon, hur "stor" är den? Någon jämförde med tampong men där är ju snöret liksom utanför/precis vid ehh... ingången. Hur exakt rent praktiskt tar man ut den? :P
- Hur stor är den? Alltså, hur mycket håller den för så att säga? Hur ofta behöver man i regel "hälla ut"?
- Känns den inte? När man har den inne?
- Kan man ligga med den i? :O
Det låter ju sketbra att den är miljövänlig, så fungerar den och känns någorlunda okej vill jag definitivt pröva den, men jag är också orolig för att det ska "läcka" trots att jag har lite mens. Tampong och binda har jag ju kunskap om och vet när det är dags att byta liksom.
Den har en liten pinne som är ca 4 mm i diameter. Man klipper av den så lång man vill ha den. Den är typ så stor som en äggkopp. Den känns inte alls om den sitter rätt och pinnen är lagom kort (i alla fall inte på mig). Ja, det går bra att sova med den, hela långa natten. Man behöver inte byta lika ofta som tampong. Om man inte blöder jättemycket kan man ha den i många timmar.