• Caspianne

ÄD i jan/feb 2012?

Jag har använt synarela helt utan biverkningar vid en IVF.

Vi har btw, prel ET nästa vecka.
    Har ätit femanset sen 11 jan (6mg/dag) och har VUL på fredag.

• Caspianne

Wow! Grattis till fin hinna Fru XX! Hur gick ÄP?

Hur går det för er andra?

Donatorn lämnade 15 ägg till oss, vi är så glada för det!
     Vårt ET är satt till onsdag, så det är nära nu! Började med vaggisarna idag.

• Caspianne

Kvickan, det är jättebra att vara förväntansfull och full med hopp Skrattande Har ni valt klinik i Riga?

Midsomer: Gör du FET?

Tainted: Tycker inte du ska oroa dig för biverkningar, det är nog väldigt individuellt! Jag har som sagt sprayat inför IVF och hade nog inga biverkningar alls.   

Vi gör denna ÄD (vårt 5:e färskförsök)  i Sverige. Ni kan läsa mer om vår minst sagt brokiga resa i min presentation. Tyvärr är jag inte så fylld av hopp längre.

Men vi är iallfall jätteglada för att vi fått så många ägg denna gång. Hoppas, hoppas nu att de befruktas och delar sig som de ska, så kanske, kanske vi kan få till frysen (har aldrig hänt förut).

• Caspianne

Man upptäckte tidigt att min sambo hade få och dels ganska orörliga spermier, så vi har hela tiden gjort ICSI.
    Under resans gång uppdagades även att han har testikelcancer.  
    Det har egentligen inte varit några problem med befruktning, tills vi kom till Riga nu i september 2011, där kunde de inte använda någon spermie alls, utan vi fick donerad sperma.

Pga detta och cancern som nu spridit sig till den andra testikeln (=mkt ovanligt) började jag kolla närmre på spermieanalyserna upptäkte jag att resultaten gradvis blivit sämre och att man i Sverige behövde behandla spermierna (centrifugera?) för att få ut användbara.

Denna gång använder vi dessutom fryst sperma, så vi håller alla tummar för att de ska kunna befrukta. Enligt Sverige ska det fungera, och det är det vi får se i eftermiddag. 

Förutom detta så har jag dålig äggreserv och vi har inte vid någon ÄD fått tillbaka 'toppembryon', så vi har inte direkt haft turen på vår sida... Obestämd 

Ang DNA fragmentering på spermier så har jag ingen erfarenhet, ghar din klinik gett dig några odds?  

• Caspianne

Håller tummarna för god äggskörd Fru XX. V gjorde ÄD i Riga i höstas (EGV) och då flyttade de fram donatorns ÄP en dag, det resulterade ändå i att 7 st av 8 ägg blev befruktade.

Vi hade ET igår och jag fick tillbaks ett fint 4-celligt plus 3 st 4-celliga till frysen, vilket känns otroligt härligt! Har aldrig gjort FET tidigare trots 4 tidigare ÄD. (Har visserligen 2 frysisar i Riga, men tyvärr inte toppkvalitet.) 

Cancer är naturligtvis tufft, men nu försöker vi se framåt efter att tumörerna opererats bort och efter att min sambo genomgått en kort cellgiftsbehandling.   

Konstigt att man alltid verkar hitta hoppet nånstans: vi hade INGA förhoppningar inför denna ÄD, men nu ser man ljuset nånstans ändå i tunneln. Och vem kan inte bli glad över en så fin äggskörd och embryon av fin kvalitet till frysen!

• Caspianne

Vad spännande Kvickan! Unga donatorer är bra Vi har gjort ett ÄD i Riga (EGV) och fick då veta ålder, längd, vikt, ögon och hårfärg på donatorn). RD 3 här... i princip inga känningar alls.

• Caspianne

Kvickan, 25 år med barn sedan innan är toppen! Fru XX, vad spännande med ÄP och snart ET! Håller tummarna för att ni får en jättefin äggskörd! Jag är på RD 6 och har fortfarande inga känningar... Tar det som ett gott tecken, eftersom jag vid tidigare ÄD känt desto mera...

• Caspianne

Hejja Fru XX! Håller tummarna för en fin äggskörd nu!

Här är det nu RD 8, så OM dt skulle gå vägen skulle det innebära:
    Fetal development continues and hCG continues to be secreted  

Fortfarande inga symptom. Är inte ens uppsvälld... Känner på mig att det gått åt skogen denna gång också. Ja, ruvartiden är inte så enkel...   

//fd Tazty 

• Caspianne

WOW Fru XX, vilket fint resultat med så många ägg och att de blir befruktade och delat sig fint! Du kommer att bli gravid

Jag själv är på RD 14, men vågar inte testa.... TD är på fredag, men jag tror jag tar det på lördag istället. Enklare när man inte behöver gå till jobbet.... Eller så testar jag imorgon, för att få slut på pinan...

Jag har haft som en konstig tyngd/dragning i magen de senaste två kvällarna, men då har jag 'ansträngt' mig lite. Vid de andra tillfällena har jag fått mensvärk ungefär vid samma tidpunkt.  Har även en konstig yr/blosdockerfall-känsla som jag antar kan vara stress.
    Detta gar i särklass varit den jobbigaste ruvning jag varit med om (3 vid IVF + 4 ÄD), jag är helt knäckt!

• Caspianne

Det är nog prednisiolon du tänker på.

Istället för Trombyl kan du köpa Albyl Minor, receptfritt, en tredjedel motsvarar 75mg Trombyl. 

Min klinik har skrivit ut Trombyl och Prednisilon vid tidigare ÄD. Fragmin vill de dock inte skriva ut. 

• Caspianne

I natt (RD16) vågade jag äntligen ta tjuren vid hornen och testa. Var helt säker på att det skulle bli minus. MEN, det blev ett pluss!

Både jag och sambon är helt chockade! Har ju aldrig hänt att vi fått en tillstymmelse till plus trots att detta är vårt 5:e färska ÄD. 

• Caspianne

Tack Kvickan och Fru XX! Jag har ju ruvat ganska många gånger och efter att ha analyserat mina egna symptom och jämfört med tidigare ruvningar, så tyckte jag att de överenstämde med tidigare gånger, som ju blivit minus. Att jag kände (svag) yrsel, en tyngd i magen och somnade tidigare 3 kvällar i sträck vågade jag inte tro betydde graviditet...

Svar på tråden ÄD i jan/feb 2012?