• Oroolig  01

två stegs abort

Hej 

Är vecka 13 o väntar vår 3 barn . Var på ultraljud för NUP -test o det visade sig att bebis skelett har inte vuxit i huvudet. det var en chock .
    Nu måste vi avbryta graviditet o nästa vecka ska jag göra något som heter två stegs abort.
    Är det något som har gjort detta ?
    Som dem förklarade , först ska jag få tabletter  ,efter 2 dagar ska jag komma tillbaka p föda ut .
    Jag en väldigt känslig person o tål nästa ingen smärta .
    Får man massa smärtstillande , så att man känner inte värken ?
    Vad hände under dem 2 dagar när jag få tabletter o väntar att åka till sjukhuset , har man ont ?
    Att man lider psykisk , vill jag helst inte lida fysiskt !
    TACKSAM FÖR ALLA SVAR

• Svar på tråden två stegs abort
  • J N

Först vill jag börja med att beklaga sorgen!

Jag gick igenom ett avbrytande i mars förra året :( På det viset som du ska få göra nu. Jag fick åka till sjukhuset och ta tabletten. Det var på lördagen. På måndagen fick vi åka in tidigt på morgonen, blev inskrivna. Sen kom en sköterska in med två smärtstillande och "rumpipren" haha vet inte vad det heter. Samt fyra vaginaltabletter. Dom tabletterna ska sätta igång värkarna. Proceduren upprepas var tredje timme tror jag det var tills det är dags.

Jag kan inte svälja tabletter så jag tog inte dom smärtstillande. Men sen har du även möjlighet till morfin. Vilket jag fick. Tyckte dock inte att det hjälpt speciellt. Visst gör det ont det är ju värkar.

Du kan inboxa mig om du har fler frågor. Beklagar sorgen igen! Kram

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Nicolas*2011-2011♥Bebis 2012♥
Svar på tråden två stegs abort