Inlägg från: mastiffa |Visa alla inlägg
  • mastiffa

Hon morrade till..

Lär henne byteshandel. Det menas med att ni ALLTID har något som är godare än det hon har och  kör träning med henne några ggr per dag med henne tills hon får grepp om att hon inte behöver försvara sina saker mot er.

Problemet kommer att vara löst innan dagen är slut.

• mastiffa
    deddan skrev 2012-01-05 18:56:50 följande:
    Lottorna: Ja, men det gick inte öppna munnen..

mastiffa: Är det säkert? Värt att prova! Det var det vi fick göra idag, tog torkad oxlever och höll över nosen, då släppte hon grisörat.. 
    Vi har en mastiff här hemma och jag tror att om vi hade börjat att dra ut hans grisöron ur munnen så hade han käkat upp oss levande om vi inte hade tränat diverse saker med honomSkrattande
  • mastiffa
    BodyMindSoul skrev 2012-01-06 12:57:50 följande:
    Fast som flockledare så skall du kunna ta saker när du vill, jag har aldrig sett en alfahanne i en vargflock byta till sig något, ledarna tar vad de vill ha, de övriga i flocken får rester..... En hund som morrar för att den tror man är en sk tjuv gör ju det för att den är dominant och tycker att den har rätt till det, en hund som vet sin rang i flocken släpper bara sina föremål.... Spännande detta, det är som att tala ombarnuppfostran, total tabu :)
    Många hundar har resursförsvar, Jag skulle vilja se dig brotta ner  min 70 kilos för att ta ut ett grisörat han tuggar påSkrattande (nu är han dock väldigt väluppfostrad)

Är det inte lättare som människa att agera som människa och samarbeta med sin  hund istället för att häva sig i dominant hit och dit.
    En hund kommer aldrig se på "sin"  människa som en alfahanne eller hona då vi inte är av samma art.
    Hundar i flock beter sig på ett visst sätt precis som vargar,men vi är inte vargar och vi vill oftast ha en sund relation gentemot våra hundar annars hade dem inte gjort ett piss för oss i ordens bemärkelse.
    Dem gör saker om vi tvingar dem men inte för att det finns ett samarbete och ett sunt sådant,,vart leder hundägandet då till( ? ganska tråkigt om jag måste tvinga min hund till saker)
    Använd hundpsykologi så slipper man onödigt tjafs och får en glad hund på köpet.
Svar på tråden Hon morrade till..