Inlägg från: BodyMindSoul |Visa alla inlägg
  • BodyMindSoul

Hon morrade till..

Usch vad trist, förstår att du blev lite upprörd! Min russell blev också helt fixerad i första trotsåldern, runt nio månader.... Det blev hård träning, vi började ta matskålen, leksaker, hundben etc ifrån honom i tid och otid, jag kan förutom de metoder Caesar utövar verkligen rekommendera böcker av en kvinna vid namn jan fennel, hon jobbar väldigt mycket med " vardagsmakt" utan våld, smällar eller liknande. Mycket inspirerande :) Vad det gäller att tvångsöppna munnen så kan jag bara ett knep och det är att ta tag om nosen " uppifrån" och pressa in fingrarna bakom huggtänderna med hundens läppar som skydd, hmmm låter knäppt men jag hoppas du fattar, det kanske var så du gjorde, jag vet inte :) Till sist önskar jag dig lycka till!!!! / Emma

• BodyMindSoul

Fast som flockledare så skall du kunna ta saker när du vill, jag har aldrig sett en alfahanne i en vargflock byta till sig något, ledarna tar vad de vill ha, de övriga i flocken får rester..... En hund som morrar för att den tror man är en sk tjuv gör ju det för att den är dominant och tycker att den har rätt till det, en hund som vet sin rang i flocken släpper bara sina föremål.... Spännande detta, det är som att tala ombarnuppfostran, total tabu :)

Svar på tråden Hon morrade till..