Inlägg från: Joico |Visa alla inlägg
  • Joico

Hon morrade till..

Ska jag vara "rakt på sak" så gjorde ni HELT fel.
    Hunden visade att hon inte litade på er, att hon såg er som tjuvar, och då går ni på ännu hårdare och bekräftar för henne att ni vill ta ifrån henne örat. Hennes öra. Inte så smart eller bra.

Det ni skulle ha gjort vad att använda er av byteshandel. Ni är en tillgång, en resurs, inte tjuvar. Ni skulle ha erbjudit henne något annat, jättegott godis. En ostbit, en skinkbit, mjukost på tub, köttbullar. Whatever. Och BYTT till er örat. Inte snott det!
    Träna på förtroendet, lycka till! 

• Joico
    BodyMindSoul skrev 2012-01-06 12:57:50 följande:
    Fast som flockledare så skall du kunna ta saker när du vill, jag har aldrig sett en alfahanne i en vargflock byta till sig något, ledarna tar vad de vill ha, de övriga i flocken får rester..... En hund som morrar för att den tror man är en sk tjuv gör ju det för att den är dominant och tycker att den har rätt till det, en hund som vet sin rang i flocken släpper bara sina föremål.... Spännande detta, det är som att tala ombarnuppfostran, total tabu :)
    Guuuud, jag vet inte om jag ska tokskratta eller fullständigt drunkna i min egen gråt! Skojar du eller? Alfahanne i en vargflock vs. en tamhund som bor med människor? Jeeeesus.
    Dominant? Mot människor? Vet sin rang i flocken? Människa, vilket århundrade lever du på!? Skaffa en bok eller läs en länk!! Lär dig HUND 2012!
Svar på tråden Hon morrade till..