• DahliaViolet

Ranka dessa namn, Tack!

Vi har delade åsikter angående namn. Jag vet att många här INTE är förtjust i namnen men jag ber er att ta er lite tid för att ranka dessa namn ändå :)

Kan du sortera dessa flicknamn i ordning FINAST- FULAST ?
    Amanda, Noelle, Maxine, Yasmin, Juliet, Celine Joline, Mila, Jasmina 

• Svar på tråden Ranka dessa namn, Tack!
  • clembke
    DahliaViolet skrev 2012-01-05 18:44:01 följande:
    Vi har delade åsikter angående namn. Jag vet att många här INTE är förtjust i namnen men jag ber er att ta er lite tid för att ranka dessa namn ändå :)

Kan du sortera dessa flicknamn i ordning FINAST- FULAST ?
    Amanda, Noelle, Maxine, Yasmin, Juliet, Celine Joline, Mila, Jasmina 

Jasmina/Yasmin (men jag att stavningen Jasmin är finare)
    Noelle
    Juliet
    Joline
    Celine
    Mila
    Amanda
    Maxine
  • MissAdelaide

Tycker nog Joline, Celine, Jasmin, Noelle, Juliet, Amanda, Maxine och Mila

Sen tycker jag det beror lite på vad barnet ser ut att heta.... Ett namn som Juliet låter lite prinsessigt / tuttinutt medans Mila lite rejält. Svårt !

• Thea86

Om barnet ska växa upp i engelskpråkigt land så tycker jag att du har flera fina förlag, men så här skulle jag lista dem. 

Celine
    Joline
    Amanda
    Noelle

De andra får inte vara med på" min" lista :)   

Här är WT lika överanvänt som alla andra bokstavsdiagnoser
  • BillaBong

Mila
    Joline
    Maxine 
    Noelle
    Amanda
    Jasmin(a)/Yasmin
    Celine
    Juliet

Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
  • thegoddess

Noelle
    Joline
    Yasmin
    Celine
    Mila
    Amanda
    Juliet
    Maxine
    Jasmina

Personligen är det bara noelle som tilltalar men sen har jag ju inte sett barnet

• DahliaViolet
    Thea86 skrev 2012-01-05 18:57:11 följande:
    Om barnet ska växa upp i engelskpråkigt land så tycker jag att du har flera fina förlag, men så här skulle jag lista dem. 

Celine
    Joline
    Amanda
    Noelle

De andra får inte vara med på" min" lista :)   
    Nej, Faktiskt kommer barnet växa upp i Sverige i engelskspråkig familj :) Barnet är tredjedels svensk :)
  • DahliaViolet
    thegoddess skrev 2012-01-05 18:58:28 följande:
    Noelle
    Joline
    Yasmin
    Celine
    Mila
    Amanda
    Juliet
    Maxine
    Jasmina

Personligen är det bara noelle som tilltalar men sen har jag ju inte sett barnet
    Åh Noelle är min favorit Kyss 
    Men mannen gillar inte alls (än)! :-/ 
  • AW76

Amanda
    Celine
    Juliet
    Noelle
    Yasmin
    Joline
    Jasmina
    Mila
    Maxine

Amanda klart finast, Maxine klart fulast. Celine och Mila var också lätta att placera som tvåor åt respektive håll. Restaerande var ganska jämna enligt mig. Åt det fulare hållet tyvärr.. Men det var du ju medveten om..

• thegoddess

Prova om han kan tänka sig en twist på namnet,
    Noella, moell, nouvelle, novalie

• DahliaViolet
    AW76 skrev 2012-01-05 19:06:39 följande:
    Amanda
    Celine
    Juliet
    Noelle
    Yasmin
    Joline
    Jasmina
    Mila
    Maxine

Amanda klart finast, Maxine klart fulast. Celine och Mila var också lätta att placera som tvåor åt respektive håll. Restaerande var ganska jämna enligt mig. Åt det fulare hållet tyvärr.. Men det var du ju medveten om..
    Ja, Det är jag medveten om. 
    Vi gillar namnen men så fort man kommer med "annorlunda" namn på FL så måste alla tala om det och försöka få en att ändra namnval... Till något vanligare som Alice, Maja, Emma eller Olivia.. Men vi gillar inte dem namnen så vi bryr oss inte om någon tycker namnen är skitful.. Flört 

Förövrigt kan jag lägga till att vi har några andra namn också på listan som är mycket finare men dem vet vi redan plats på. Men vi hittar gärna fler namn eftersom många av våra favoritnamn (som du säkerligen tycker är finare) är redan upptagna pga att dem är så vanliga... Som vanligt :-/ 
Svar på tråden Ranka dessa namn, Tack!