• Anonym

Dottern berättade att hon hade sett en snopp på tv hos pappa

Idag när jag lagade mat och resten av familjen var i vardagsrummet så berättade min dotter 4 år för min nya sambo att hon, hennes pappa och pappans nya sambo hade kollat på tv där en kille klädde av sig och visade snoppen, och en tjej som visade rumpan. Jag hörde detta och frågade henne om det men hon ville inte prata med mig. Och hon sa inget mer till sambon.

Messade dotterns pappa (han svarar inte när jag ringer) och berättar vad hon sagt och undrar vad det handlar om. Inget anklagande. Men han blir VÄLDIGT upprörd och undrar hur fan jag kan tro nått sånt om han osv.

Hon kan ju lika gärna råkat komma in när de kollat på porr eller nått, men han blev väldigt upprörd som sagt. Hans reaktion hade jag inte riktigt förväntat mig.

Jag tror verkligen inte att han skulle göra något men varför blev han så upprörd?

Är det konstigt att man frågar om ens barn säger något sånt?

Han sa att hon säkert sett det på vanlig tv. Men jag har då aldrig sett en vanlig film där dom visar könsorgan?

• Svar på tråden Dottern berättade att hon hade sett en snopp på tv hos pappa
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2012-01-05 19:27:37 följande:
    Frågan är väl varför du blir misstänksam av att en 4 åring berättar att hon sett en snopp på tv. Det är ju snoppar på tv. Heeeela tiden. Problemet är nog snarare att det verkar finnas en förtroendebrist mellan dig och pappan. Om ditt barn berättade att hon sett en snopp på tv, när hon varit hos mormor eller nån annan du har förtroende för kanske du knappt ens registrerat det som barnet berättade.
    Ja det är möjligt att det är så. Litar inte mycket på honom alls. Men tror inte att han skulle göra något sexuellt mot våran dotter, inte i min vildaste fantasi.
  • viseversa
    Anonym skrev 2012-01-05 19:29:54 följande:
    Ja det är möjligt att det är så. Litar inte mycket på honom alls. Men tror inte att han skulle göra något sexuellt mot våran dotter, inte i min vildaste fantasi.
    och där kröp sanningen fram. kan ju vara därför han kände sig anklagad just för att det var det du gjorde. Anklagade honom. 
  • Isnogood
    Anonym skrev 2012-01-05 19:03:37 följande:
    Idag när jag lagade mat och resten av familjen var i vardagsrummet så berättade min dotter 4 år för min nya sambo att hon, hennes pappa och pappans nya sambo hade kollat på tv där en kille klädde av sig och visade snoppen, och en tjej som visade rumpan. Jag hörde detta och frågade henne om det men hon ville inte prata med mig. Och hon sa inget mer till sambon.

Messade dotterns pappa (han svarar inte när jag ringer) och berättar vad hon sagt och undrar vad det handlar om. Inget anklagande. Men han blir VÄLDIGT upprörd och undrar hur fan jag kan tro nått sånt om han osv.

Hon kan ju lika gärna råkat komma in när de kollat på porr eller nått, men han blev väldigt upprörd som sagt. Hans reaktion hade jag inte riktigt förväntat mig.

Jag tror verkligen inte att han skulle göra något men varför blev han så upprörd?

Är det konstigt att man frågar om ens barn säger något sånt?

Han sa att hon säkert sett det på vanlig tv. Men jag har då aldrig sett en vanlig film där dom visar könsorgan?

Ronja Rövardotter..?

Nakna gubbar i den

Tror de FLESTA, framför allt svenska, filmer innehåller nakenhet på ena eller andra sättet      
    I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Queenie70
    viseversa skrev 2012-01-05 19:29:39 följande:
    Exakt. och ts påstår att hon inte är anklagande. men det är ju just vad hon är eftersom hon är sååå satans misstänksam och INTE tänker släppa detta för det KAN ju vara något skumt och jada jada jada!!
    Det kan ju också vara så att TS sedan tidigare har goda skäl till att inte ha förtroende för pappan vilket gör att hon övertolkar situationen.
  • Anonym

I Ronja Rövardotter springer ju rövarna ut i snön spritt nakna med snopparna fladdrande. Så visst kan man se snoppar lite varstans på TV.

• viseversa
    Queenie70 skrev 2012-01-05 19:32:40 följande:
    Det kan ju också vara så att TS sedan tidigare har goda skäl till att inte ha förtroende för pappan vilket gör att hon övertolkar situationen.
    Tja då lämnar man inte sitt barn hos den personen isåfall.
  • Anonym (32rew4)

hmmm, vilken nakenscen är det i ronja rövardotter ni talar om? Varför tar de med nakenscener i barnfilmer? Kan iförsig inte minnas något sådant i den filmen... Obestämd

• viseversa
    Anonym (32rew4) skrev 2012-01-05 19:37:15 följande:
    hmmm, vilken nakenscen är det i ronja rövardotter ni talar om? Varför tar de med nakenscener i barnfilmer? Kan iförsig inte minnas något sådant i den filmen... Obestämd
    Kanske när alla rävarna springer ut i snön nakna och rullar runt för att tvätta av sig lorten? och varför skulle man inte kunna visa nakna kroppar i barnfilmer?
  • viseversa
    viseversa skrev 2012-01-05 19:40:16 följande:
    Kanske när alla rävarna springer ut i snön nakna och rullar runt för att tvätta av sig lorten? och varför skulle man inte kunna visa nakna kroppar i barnfilmer?
    Ha ha när alla rövarna menar jag såklart!
  • Anonym (32rew4)
    viseversa skrev 2012-01-05 19:40:49 följande:
    Ha ha när alla rövarna menar jag såklart!
    jjaaha ja så menar du. Nej jag trodde ni syftade på en sex-scen... det är ju inte så lämligt i barnfilmer kan man tycka Cool
Svar på tråden Dottern berättade att hon hade sett en snopp på tv hos pappa