• Konralina

BF juni-juli 2012 i närheten av Årsta-Globen-Enskede-Skarpnäck?

Hej,

Tänkte samla ihop ett par stycken som ska ha barn ungefär samtidigt i närområdet. Kunde vara kul att ha lite folk med gemensamma intressen att prat med och umgås med i närheten när det är dags, och kanske tidigare än så :) 

Är själv 31 och väntar första barnet (BF1 juli), är vi fler i området så säg gärna till :) Mer info om mig finns i min presentation.

• Svar på tråden BF juni-juli 2012 i närheten av Årsta-Globen-Enskede-Skarpnäck?
  • Blåklockan79

Hej! Hoppar med här, hoppas det är okej fast jag bor i Hammarby sjöstad. Rätt nära iaf. Känner inga andra som kommer få barn till sommaren.

Har BF 1/7. Väntar andra barnet, som kommer vara nästan 4 när bebisen kommer.  

• Konralina

Hej, vad kul! 

Hammarby är ju ganska nära, så jag tycker det låter utmärkt :) Samma här, känner ingen (som jag vet iaf) som väntar barn samtidigt. 

Hur mår du? Vi är ju beräknade samma dag :) Vi ska göra RUL den 7/2 och är sååå spända. Har även varit och beställt barnvagn idag, så jag känner mig helt i extas. Vi går in i v 16 på söndag, och det börjar redan synas på mig nu. Är iofs inte pinnsmal, men hade förväntat mig att det skulle ta några veckor till.  

Har mått oförskämt bra och bara gått upp ett kilo än så länge, men jag får nog mitt vad det lider.Spännade med ett syskon, vad har ni sedan innan? Och är den lille förväntansfull inför ett syskon? 

• Blåklockan79

Jag mår kalasbra. Har inte spytt en ända gång under mina graviditeter och hoppas det håller i sig. Har inte fått tid för RUL ännu, måste ringa BM och höra efter helgen, om kallelsen kommit bort på posten eller nått.

Tycker det syns riktigt mycket nu, men går att dölja om man vill, fast då ser jag tjock ut istället. Har fått massa finnar och hade det förra gången med så det ser lite trisst ut.    

Vi har en dotter född i sept. 2008 så hon hinner bli nästan 4 innan nästa kommer. Hon pratar massa om bebisen, och efter att jag hade förklarat för henne att bebisen skulle få använda hennes urvuxna kläder (har sparat allt i väntan på tvåan) så kom det häromdagen: Bebisen kan använda min vagn!

Fösta gången hon pratade om bebisen var om att man kissar ut bebisar. Nästa gång (en dag senare eller så) var att bebisar kryper ut. Sen har hon frågat om det gör ont när bebisen kryper ut...   

Hade tänkt mig tätare mellan barnen, men min kropp ville inte det. Hade inte lätt för att bli gravid med dottern heller så det var väntat.

Hur länge fick ni försöka för att få barn?

Vad blev det för vagn?          

• Konralina

Vad skönt att du mått så bra!

Gulligt med lilltjejen, en kompis till mig skaffade en liten dockvagn och en docka som dottern fick ha som "egen bebis", vilket hjälpte till en del med frågorna kring syskonet. Snällt av henne att låna ut sin vagn :)

Vi hade en liknande situation, har försökt i mer än ett år och hade precis påbörjat behandling när jag blev gravid, så det känns skönt att det gick på naturlig väg till slut.

Vi har beställt en Teutonia Be You, den vi såg som fick högst i alla säkerhetstester samt som gick att fälla på bästa sätt. Vi har en liten bil och reser mycket, så ville ha en smidig vagn. Beställde en i svart med lite färggladare innehåll, vi vet ju inte vad vi väntar på än, så ville inte ha en för tjeig eller killig vagn. 

• akiire

Hej! Här är n till, dock beräknad till 7/5. Detta blir mitt andra barn. Fick min första son i september 2010. Jag bor i Hammarbyhöjden.

• Blåklockan79

Hon har ju redan tre dockor, en sulky och en dockvagn med lift, så någon ny får hon nog inte. Docksäng har hon också. Men hon leker väldigt sällan med dockorna med det lär väl ändras när bebisen kommer.

Hade ingen koll på Teutonia Be You så jag kollade in den, gillar att fotstödet inte är klätt, det blir så skitigt på våra vagnar när de börjat gå. Själv behöver jag en med större varukorg under, men svägerskan har en Teutonia Cosmo och hon är sjukt nöjd med den, och ska ha den till sitt andra barn som kommer i april också. De har aldrig köpt någon mindre och smidigare vagn vilket vi har gjort...  
  • Blåklockan79
    akiire skrev 2012-01-08 14:22:26 följande:
    Hej! Här är n till, dock beräknad till 7/5. Detta blir mitt andra barn. Fick min första son i september 2010. Jag bor i Hammarbyhöjden.

Välkommen hit!
  • Konralina

Åh, vad kul att svägerskan är nöjd! Syrran har kört på Brio men den får vi inte in i bilen, tyckte denna var så praktisk då man kan fälla ihop den helt och hållet (foton finns här: http://www.teutonia.com/sv/produkter/beyou.html

Bra där, då är ni väl rustade med alla dockorna :) 

Vi verkar för övrigt vara ungefär jämngamla om jag tolkar ditt namn rätt, själv är jag född 80.

Har fortfarande inte berättat på jobbet än, så det är lite pirrigt. Ska försöka få det gjort den här veckan, för snart går det inte att dölja längre. RUL är planerat till den 7/2, så det blir väldigt spännande 

• Blåklockan79

Jupp jag är född 79, 25/12 så nästan 80:a...

Jag har berättat på jobbet. Så skönt, först för cheferna, och sen för några kollergor, så nu går ryktet och fler och fler vet utan att jag behöver säga något   

Dockor fick hon redan på sin jul som 1-åring, och dockvagnen när hon fylde två. Har inte fått kallelse till RUL ännu, ska försöka ringa BM imorgon och kolla om den kommit bort i posten.

Svar på tråden BF juni-juli 2012 i närheten av Årsta-Globen-Enskede-Skarpnäck?