Inlägg från: Louise85 |Visa alla inlägg
  • Louise85

tillväxtkontroll!!!!!

Hej tjejer!!!

Var på mitt andra ultraljud nu i vecka 33+4 fick det lite senare.

Tyvärr tyckte bm inte att vikten var bra på honom och fick därför ett tredje ultraljud inbokad.

Tyvärr låg han minus på skalan oxå med huvudmått och allt.

I Vecka 16+4 var mina mått såhär på lilleman: BPD 37  AD: 35  Femur: 22 och vikt 115 gram.

Nu i vecka 33+4 är måtten: BPD: 83 (-4)  AD: 87 (-8)  Femur: 63 (-3) och hans vikt var ej mer än 1818 gram så ligger -20% med allt.

• Svar på tråden tillväxtkontroll!!!!!
  • Louise85

Ska in på mitt tredje ultraljud nu på torsdag den 19 januari och hoppas på att lilleman har lagt på sig mera i vikt annars får man se vad som händer och hoppas att han inte ligger för mycket minus kroppsmässigt heller som sist.

Var på besök hos bm i onsdags min var sjuk så fick träffa en annan då låg hans hjärtljud på 150 skönt annars har dom legat på 140-142 slag.
    Mitt blodtryck har alltid legat på 130/70 men senast var det 120/70 och nu var det 140/70 så hon tyckte det låg på gränsen.

När hon skulle mäta magen hamna jag under strecket men som hon sa att det kan ha med och göra att lilleman inte är så himla stor.

Men men jag håller tummarna på torsdag =)

Kram på er

• Louise85

Imorgon är det dax för det tredje ultraljudet och hoppas att lilleman gått upp i vikt som han ska men men återkommer imorgon med mer detaljer.

Kram

• Louise85
    Jecca skrev 2012-02-04 22:29:50 följande:
    Hur gick det för dig på ditt tul?

Hej =)

Min son kom dagen innan du skrev detta inlägget.

blev igångsatt den 2/2 kl 14:00 efter varit inlagd dagen innan och vår son föddes 3/2 kl 06:42 vägde 1890 gram och var 46 lång.

Han vägde mindre än dom sagt på ultraljudet så han fick ligga på neontalen 1 vecka för att sondmatas samt ligga på värme bädd fick sen hemsjukvård på honom men blev snabbt utskriven då han gick upp bra i vikt sen hela tiden.

Får gå på uppföljning på neontalen men ej så ofta då vi gör samma kontroller på bvc =)

Idag snart 3 månader gammal väger han 4380 gram och är 53,5 lång =)  
Svar på tråden tillväxtkontroll!!!!!