• Bexxish

Tvilling gener

Hejsan!

Ska först säga att jag inte är gravid, utan vill gärna veta till framtiden. Hur stor är min chans att få tvillingar av något slag? Jag vill så supergärna få det! Min pappa har en tvilling, mammas kusin har tvillingbarn ( mina sysslingar) Min morfar har 2 tvillingpar i sin syskonskara Någon som vet om det finns statistik på detta eller kan gissa sig till hur stor chansen är? Skulle vara sååå super kul trots allt jobb!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tvilling gener
  • Bexxish
    MuffinCake skrev 2012-01-06 18:48:30 följande:
    Att få tvåäggstvillingar är mycket ärftligt.

Det kan ärvas både från ens mors och ens fars sida av släkten.

Pojkar för generna vidare till ev. döttrar eftersom de själva inte kan påverka ägglossningen hos sin kvinna.

Har dock inte sett någon % på chansen att få tvillingar om man har det i släkten.

Lycka till! :D
    Jaha okej :o Så du kan inte säga ungefär hur stor chansen är att jag skulle få det? :p  Min pappa har en tvilling. och så är det ju på mammas sida :p
  • Bexxish
    rebekalukas skrev 2012-01-08 10:27:41 följande:
    hej vi har tvillingar på mammas sida och på pappas sida. jag är också tvilling fast min tvilling dog i magen.
    jag har fyra systrar och vi har tillsammans fått 12barn och inga är tvillingar.

fast det vore roligt att få tvillingar är gravid nu och väntar förväntasfullt för natt se om det är en eller två! ;)
    Beklagar det med din syster/bror.  Låter inte som att det är såååå stor chans då eller ;) ? Du kan väl berätta om det är tvillignar du har i magen och vad du har för symptom isåfall :p
Svar på tråden Tvilling gener