Inlägg från: Bobbylina |Visa alla inlägg
  • Bobbylina

Vallavägen i Haninge?

Hej!

Vi flyttade till vallavägen i somras och vi trivs inte alls här tyvärr.

• Bobbylina
    Hultan skrev 2012-02-06 20:39:40 följande:

Jasså, vart på vallavägen bor ni högt eller lågt nr? Varför trivs ni inte?
    Vi bor nära dagiset kastanjen. 

Här är några anledningar till varför inte vi trivs:

*det är väldigt skräpigt på lekplatsen och gården, barnen bara slänger på marken FAST det finns flera papperskorgar, (vissa kulturer verkar inte lära sina barn vad en papperskorg är)

* det står ungdommar utanför porten på kvällar, helger och pratar högt (lyhörda lägenheter) och pissar på huset, så på sommaren stank det urin utanför vår port..

*Nu på vintern är det svinkallt i vår lägenhet, vi har fått köpa el element och ställa in i alla rum för att inte frysa.

*Vi känner att detta inte är en miljö vi vill att våra barn ska växa upp i, man märker och hör ju på ungdommar runt omkring hur dom pratar osv.

*Många av grannarna känns inte heller helt 100..           

Det är säkert inte så över hela vallavägen men som sagt detta är lite av det vi noterat!     
  • Bobbylina
    Zenobia skrev 2012-02-08 10:50:44 följande:
    Jag är uppväxt på Valla. Det som var när jag var liten var att delar av Valla där jag bodde var köp lägenheter, andra delar var hyresrätter. Det ser man på dom olika modellerna på husen, alltså hur dom ser ut på utsidan. Alltså att det var 2 olika bolag som hade huset.
    Dom husen närmast Nynäsvägen var ett bolag och dom närmare upp mot Torvalla hållet var ett annat, eller ja där Dagiset Kastanjen är där ser  man vilket som är vilket
    När jag var liten var det lite stökigt i viss delar, det stod gamla skruttiga bilar. Men sen städade man upp och fixade till lägenheterna.
    Idag har man satt portkoder också i alla fall i det området min pappa bor i, så det är väl en trygghet det också att inte vem som helst kommer in.

Sen är det skillnad på dom lägenheterna om man ska tänka på barn också. Vissa av dom husen mot Torvalla hållet har hiss och det kanske man ska tänka på om man har barn.
    Dom närmast Nynäsvägen har inte hiss.
    tyvärr hjälper inte portkoderna hos oss, för nån vecka sen hade min sambo glömt låsa dörren när han kom hem, några timmar senare när vi sitter o tittar på tv så står en granne inne i vår hall helt plötsligt o säger att vår dörr stod på vid gavel!! Någon måste ha öppnat dörren, för våra barn sov och vi hade paserat i hallen flera gånger innan och då stod inte dörren öppen. Känns lite olustigt, för det borde ju vara någon granne då som varit o öppnat vår dörr om ingen obehörig varit inne i porten.
Svar på tråden Vallavägen i Haninge?