Inlägg från: Anonym (Sjukling) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjukling)

Någon som varit hos Bo Kuritzén?

Funderar på att gå till denna läkare och undrar om det finns någon som känner till honom?

• Svar på tråden Någon som varit hos Bo Kuritzén?
  • Anonym (Sjukling)

Det jag vill veta är om han är seriös eller oseriös. Och hur duktig han är.
    Jag har någon mystisk sjukdom ingen läkare har kunnat säga vad det är och jag har hört att han är duktig på invärtes sjukdomar samtidigt som det känns som att han inte är helt... ok på en del sätt.

• Anonym (Sjukling)
    Anonym skrev 2012-01-07 09:45:01 följande:
    Håller med...
    Kan ni nite skriva något mer om varför?
  • Anonym (Sjukling)

Ok - då ska jag hitta någon annan.
    Till saken är den att jag redan varit på de stora sjukhusen och dom hittar inte vad som är fel på mig så jag söker mig till andra nu..

• Anonym (Sjukling)

Smärta i bröstkorgen som inte ger med sig och som ingen vet varför den kommit/vad det är eller hur man får bort den.

• Anonym (Sjukling)

Tietzes var den första diagnosen jag fick på akuten för tre år sen, sen fick jag diagnosen entesopati i revbenen/bröstkorgen när jag själv sökte upp en smärtläkare för ett år sen.  Men oavsett vilket det är så hjälper inte inflammationshämmande mediciner och inte kortsion heller.  Har även blivit utredd av reumatolog utan att han hittade något reumatiskt. Det gör verkligen fruktansvärt ont men syns knappt på röntgen. Vårdcentralen tror mig inte så jag börjar bli helt desperat. (Har även provat akupunktur (hos sjukgymast och Dr Nie) och även kraniosakral terapi).

• Anonym (Sjukling)

Var där för ett år sen, det var han som satte diagnosen entesopati. Och när det gäller eventuella behov som tex sjukskrivning så överlåter dom det till vårdcentral eller behandlande läkare.

• Anonym (Sjukling)

Intressant att du hört talas om Tietzes, inte så många som har gjort det. Hur kommer det sig?

• Anonym (Sjukling)

Nej det är otroligt mycket mer än så tyvärr.
    Har dessutom en pojkvän som är massör och jag har inga låsningar.
    Detta kan kännas både som hugg och ilande smärta samt som om jag är brännskadad inne i bröstet.

• Anonym (Sjukling)
    Anonym (Känner till) skrev 2012-01-08 01:03:00 följande:
    Jag hade tietzes själv :) som efter många om och men gick över efter flera doser antiinflammatoriska läkemedel så det var ju ett sammanträffande att jag känner till både det och Bo Kuritzén :)
    Aha, vilken tur för dig att du slapp det sen. Har det inte kommit tillbaka? Hur lång tid hade du det och hade du långa mellanrum mellan kurerna?
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (hej) skrev 2012-01-08 01:03:33 följande:
    låter inge vidare.... hoppas du får hjälp!!!
    Nä, det är riktigt tungt. Tack :)
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (mycket nöjd!) skrev 2012-01-08 01:16:40 följande:
    Ja rekommenderar honom å det varmaste. Jag hade varit hos ett trettiotal olika läkare för mina besvär, som samtliklassade det som någon slags kärringsjuka. I ren desperation gick jag till Bo Kuritzén och det var det absolut bästa jag gjort. Efter tio års lidande var han den första läkare som lyssnade på mig och jag fick medicin som hjälpte på en gång.
    Ja, rekommenderar honom å det varmaste. Jag hade varit hos ett trettiotal olika läkare för mina besvär, som samtliga klassade det som någon slags kärringsjuka. i ren desperation gick jag till Bo Kuritzén och det var absolut det bästa jag gjort. Efter tio års lidande var han den första läkare som lyssnade på mig och jag fick medicin som hjälpte på en gång.
    Bra att du fick hjälp. Vad hade du för besvär?
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (Känner till) skrev 2012-01-08 01:16:14 följande:
    Jag hittade den här texten från en reumatikersida. www.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=39...
    Klistrade in texten i förra inlägget men det blev inte så snyggt. Kan det vara symptom på reaktiv artrit?

Jag hade tietzes för snart tio är sen (var 25 då) men hade inte lika ont som du utan  hade vmest väldigt ont när jag vred mig. Hade svårt att köra bil på grund av det. Åt olika mediciner eftersom magen inte tålde...Säkert i tre-fyra omgångar eftersom det kom tillbaka så snart jag slutade men sen försvann det efter nåt år och kom aldrig tillbaks (ta i trä)   
    Det verkar som reaktiv artrit har många fler symtom än vad jag har. Har inga hud, slemhinnor eller ögonproblem. Man kan ju tro att eftersom jag har gått hos reumatolog borde han kollat även detta... fast ska träffa en till reumatolog inom kort för att se om jag kan få en andra bedömning... fy f-n för att behöva springa runt till olika och vädja om hjälp, så förnedrande.

Mina symptom stämmer fortfarande väldigt bra på just Tietzes fast några läkare säger att jag har mer ont och mer spritt för att vara det.. men inte vet jag..  skönt återigen att du blev av med det!! Jag kanske ska prova att äta antiinflammatoriskt igen ändå... Jag har en annan sjukdom som inte mår så bra av antiinflammatoriska tabletter men det kan helt klart vara värt att prova igen. Tack för support!!
  • Anonym (Sjukling)
    minst skrev 2012-01-08 01:26:12 följande:
    Har du konstant ont? Är du utredd för gallsten?
    Ja konstant ont.
    Nej, inte vad jag vet, tror inte att det är aktuellt, magen är inte alls inblandad i det här och det börjar väl där antar jag. Dessutom har jag väldigt ömma punkter när man trycker på bröstet/revbenen osv.
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (mycket nöjd!) skrev 2012-01-08 01:40:24 följande:
    Medicinen var inget smärtstillande. Han kunde ställa en typ av diagnos som ingen annan läkare ditintills hade lyckats med. En läkare på Karolinska ställde en liknande diagnos förra året, tio år efter att jag varit hos Bo Kuritzén.
    Anonym (Sjukling) skrev 2012-01-08 01:22:00 följande:
    Bra att du fick hjälp. Vad hade du för besvär?
    Svårt att dra upp min sjukdomsbild här.

Ok, jag accepterar såklart att du kanske inte vill tala om din sjukdomsbild. Jag blir bara lite intresserad om det kan vara något det minsta liknande det jag lider av eller om det var något inflammatoriskt?

Som sagt, bra att du fick hjälp. På de stora sjukhusen orkar dom inte bry sig känns det som.. om man inte har någon väldigt vanlig åkomma som dom kan diagnostisera direkt.
  • Anonym (Sjukling)
    Anonym (mycket nöjd!) skrev 2012-01-08 01:58:55 följande:
    Näe, det liknar inte det du lider av, likheten är bara att jag liksom du sökte hjälp på alla möjliga håll och aldrig fick något svar. Mina besvär är endokrina, men inga prover visade något.
    ok - tack för svar!
Svar på tråden Någon som varit hos Bo Kuritzén?