• Anonym

Hur vänja sig att han är transa?

Min man och jag har barn tillsammans,har varit gifta i 10 år och jag älskar han väldigt mycket.
    Han är min bästa vän,och min partner,han får det att pirra inombords ibland trots alla år ihop.
    Vi kan prata om allt tro jag.

Han är transa,och han gillar att ha sex med män.Han älskar bondage och att bli bunden.
    Jag stödjer han helt till fullo,och vissa saker gör jag för han,men jag kan inte göra allt för jag vill inte.
    Han har 2 manliga vänner som delar hans intressen och de binder han ibland o transar ihop.
    Ibland känner jag mig så utanför...ibland gör det ont.Men jag har sagt att detta är ok.
    Han slutar om jag ber han,men det skulle inte göra han lycklig.

Allt detta är endel av honom,jag älskar honom..men hur tar jag bort det lilla som gör ont ibland,då jag känner mig svartsjuk?

• Svar på tråden Hur vänja sig att han är transa?
  • Anonym

Transvestit eller transsexuell?

Är han bisexuell eftersom han tänder på både dig (som är kvinna, antar jag) och män?

Om du inte känner dig bekväm med att han har sex utanför er relation, så ta upp det med honom. Bara för att du har sagt okej till det tidigare betyder det inte att du inte får ta tillbaka det. Klarar du inte att leva i en relation där han har sex med andra så får ni diskutera hur ni ska göra, om ni ska fortsätta relationen så som du vill, eller om ni ska avsluta relationen så han kan ha sex med vem han vill. 

• Lina 01

men vad får du ut i gengäld?    jag hade sett det som otrohet om min sambo var med andra män.  Jag skulle inte tycka det var okej att min man delede något så intimt med andra.

• Trivelina73

Att han vill klä sig i kvinnokläder är ett men med det så måste man inte knulla andra. Så du har öppen relation vilket du inte får något ut av? Ja du, säg till honom att sluta knulla andra, eller börja själv se efter lite förströelse vid sidan av. För det är inte nyttigt att leva genom någon annan. 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Lina 01
    Trivelina73 skrev 2012-01-07 11:30:56 följande:
    Att han vill klä sig i kvinnokläder är ett men med det så måste man inte knulla andra. Så du har öppen relation vilket du inte får något ut av? Ja du, säg till honom att sluta knulla andra, eller börja själv se efter lite förströelse vid sidan av. För det är inte nyttigt att leva genom någon annan. 
  • Anonym

Han har inte legat med andra män så mycket.Har hänt 2 gånger kanske.
    Då har han inte legat med dem för det kändes inte rätt,han har tagit emot smisk och avsugning och det sa jag att det var ok.

Han klär sig i kvinnokläder ibland.Vi har bondage med smisk o sånt,men 2-3 ggr/år går han på sånna speciella fester där man umgås,dricker,vissa har sex eller ger/tar emot smisk...jag har aldrig velat följa med än.
    Jag vill inte hindra han att leva helt..detta är han.Frågan är var jag ska dra gränserna.
    Att ha sex med andra män kan jag dra.

Jo jag får vara med andra,men jag vill bara ha min man,har alltid velat det.

• Lina 01
    Anonym skrev 2012-01-07 12:26:10 följande:
    Då har han inte legat med dem för det kändes inte rätt,han har tagit emot smisk och avsugning och det sa jag att det var ok.

Han klär sig i kvinnokläder ibland.Vi har bondage med smisk o sånt,men 2-3 ggr/år går han på sånna speciella fester där man umgås,dricker,vissa har sex eller ger/tar emot smisk...jag har aldrig velat följa med än.
    Jag vill inte hindra han att leva helt..detta är han.Frågan är var jag ska dra gränserna.

ja men du hör själv.. han har inte legat med andra så mycket.. han har ju dock gjort det...    vill vissa ha öppna förhållandet så visst men det måste ju vara på rättvisa promisser. samt att båda är bekväma med det.
  • Lina 01
    Anonym skrev 2012-01-07 12:26:10 följande:

sedan behöver ju inte fullbodat samlag vara allt.. om man inte är okej med att sin man har intimitet och finner njutning med andra känns det ju jätte jobbigt. man kan ju som någon tidigare skrev inte leva sitt liv genom andra för andras skull. men känns allt helt bra för dig så är det ju bra.. men det är jätte viktigt att du mår bra också. 

kram  
  • Anonym

Jag älskar min man.Han är min familj,han o våra barn.
    Jag vill sluta känna osäkerhet kring detta,jag vill aldrig känna svartsjuka eller oro.
    Det finns människor som lever helt öppet,eller delvis,jag vill ochså känna så 100%.
    Kan jag det?
    Han gör allt för mig,har alltid gjort det i alla år.Han är bäst och tar hand om mig när jag var sjuk,och får mig att känna mig vacker och frågar alltid hur jag mår.
    Varför kan inte jag ge han detta som gör han så lycklig?
    Jag ska fundera om det finns kompromisser som passar både två.

• Anonym

Jag tycker absolut att du ska följa med honom på fest. Dels är det faktiskt ganska kul, och sen får du se honom i ett sammanhang där ingen tycker att det är konstigt eller fel, och det kan hjälpa dig att bearbeta dina känslor med.

• Lina 01
    Anonym skrev 2012-01-08 00:51:03 följande:
    Jag älskar min man.Han är min familj,han o våra barn.
    Jag vill sluta känna osäkerhet kring detta,jag vill aldrig känna svartsjuka eller oro.
    Det finns människor som lever helt öppet,eller delvis,jag vill ochså känna så 100%.
    Kan jag det?
    Han gör allt för mig,har alltid gjort det i alla år.Han är bäst och tar hand om mig när jag var sjuk,och får mig att känna mig vacker och frågar alltid hur jag mår.
    Varför kan inte jag ge han detta som gör han så lycklig?
    Jag ska fundera om det finns kompromisser som passar både två.
    ja vi är alla olika.. jag älskar min man också men vill inte att han skall finna njutning med andra. men det finns sådan som lever öppet o trivs bra emd det.. det är ju helt upp till varje förhålladne hur man vil göra visst kan du ge det till honom om det gör honom lycklig. men viktigt är också att du känner dig lycklig.   på vilket sätt du blir lycklig på  i det här vet du nog ur hjärtat själv hur du skall bli lycklig

Jag menade inte illa i något ja skrev, så vet du      
  • Anonym (också där)

Eller i alla fall i en liknande relation. Min man är tycker om att ha blöjor på sig och att bli "låtsasförnedrad". Det fick jag inte veta förrän fem sex år in i relationen, mest av en slump. I början var jag skitförbannad och kränkt för att han inte hade berättat det för mig. Jag tyckte han var oärlig. Han sade att det var för att han skämdes och var rädd att jag inte skulle vilja ha honom. När han sedan berättade hur han ville ha det fick jag kalla fötter. Jag ville inte ha en man i spetsklänning och blöja, det var liksom inte han. Men jag ville ha honom. Vi kom överens om att "fortsätta som förut". Jag vet att han har blöja ibland när han rser med jobbet eller om jag inte är hemma, men jag låtsas som ingenting. Han säger inget.

Men det har varit jobbigt ibland, när vi suttit på fester och kompisar drivit med olika fetischer till exempel. Då vet jag att han skäms och skulle vilja trösta honom efteråt men vi kan liksom inte prata om det.

Jag är fortfarande lite "avundsjuk" på blöjorna. Undrar ibland om han tänder mer på dem än på mig. Men vi har det ändå bra ihop.

• Anonym

Anonym (ochså där).

Min man tänder ochså på blöjer och allt det där.Jag blev chockad när han berättade precis som du,men jag har acepterat det.Jag stöttar han i det,men vägen dit var lite lång.Jag förstår dig helt och hållet.Skulle du kunna tänka dig att vara en aning delaktig nån gång i det?

Jag har varit det,är det ibland och det är ok.Inget jag tänder på,men jag försöker vara lite delaktig i det ibland.

• Anonym (också där)
    Anonym skrev 2012-01-08 19:32:01 följande:

Anonym (ochså där).

Min man tänder ochså på blöjer och allt det där.Jag blev chockad när han berättade precis som du,men jag har acepterat det.Jag stöttar han i det,men vägen dit var lite lång.Jag förstår dig helt och hållet.Skulle du kunna tänka dig att vara en aning delaktig nån gång i det?

Jag har varit det,är det ibland och det är ok.Inget jag tänder på,men jag försöker vara lite delaktig i det ibland.

Det är inte så bra för din trovärdighet att du sitter och svarar dig själv faktiskt. Det blir så fånigt då. Jag skriver inget mer i den här tråden. 
  • Anonym

Vadå svarar sig själv?? när har hon gjort det?

• Anonym (också där)
    Anonym skrev 2012-01-08 20:41:02 följande:
    Vadå svarar sig själv?? när har hon gjort det?
    Sluta nu. Det är ju bara att klicka på "visa endast" så ser man ju vem som skrivit vilka inlägg.
  • Anonym (dåligt)
    Anonym (också där) skrev 2012-01-08 20:43:56 följande:
    Sluta nu. Det är ju bara att klicka på "visa endast" så ser man ju vem som skrivit vilka inlägg.

Nej Fl är inte så bra på det där. Om TS är anonym och du trycker på "visa endast" så kommer ALLA anonyma inlägg i hela tråden visas, även om det är TS som skivit de eller någon annan anonym.

Har själv blivit förvirrad av det där, tycker det är väldigt dåligt. FL borde ändra på det.

• Anonym (också där)

Jaha. Okej. Det visste inte jag. Konstigt. Men då får jag väl be om ursäkt.

Svar på tråden Hur vänja sig att han är transa?