• Anonym (Rädd)

PMS under mensen? Är det normalt?

Min pms har blivit sämre och sämre det senaste året, jag har oftas svår ångest och gråter lätt.
    Den har alltid betett sig annorlunda från var gång, ibland slutar den innan mensen börjar och ibland har jag besvär flera dagar under mensen,.
    Nu är jag inne på andra dagen med mens och känner mig fortf ledsen och deppig, är det normalt?

Var man än läser på nätet står det att pms besvär försvinner innan mensen kommer. Känner mig orolig att det är nåt annat.

Nån som kan lugna mig?? Fler som har som jag!

• Svar på tråden PMS under mensen? Är det normalt?
  • whitetrach86

jag har aldrig pms innan mens utan alltid under...

• Anonym (Rädd)
    whitetrach86 skrev 2012-01-07 15:44:17 följande:
    jag har aldrig pms innan mens utan alltid under...
    Tack, det var lugnande! Jo jag har haft problem under mensen framtill några månader sen, då började jag få problem innan mensen och sen var det över när mensen började.
    Men nu fick jag ångest 5 dagar innan mensen skulle komma och den sitter i än nu på andra dagen.

Men det borde ju va normalt.
  • Marzenie o dziecko

Jag har som du 1v/några dagar innan mens och under mensen...min blir bara värre och värre...jag känner mig som en riktig häxa milt sagt emellanåt. Sen kan jag vara riktigt känslig. Har hänt att jag har gråtit när sambon gått till jobb för att vara borta hela natten.
    Det är sjukt med PMS.
    Tur att min sambo står ut med mig. Han vet precis när jag har PMS och han tar all skit utan att bli arg eller ta åt sig.

• Anonym (Rädd)
    Marzenie o dziecko skrev 2012-01-07 18:55:05 följande:
    Jag har som du 1v/några dagar innan mens och under mensen...min blir bara värre och värre...jag känner mig som en riktig häxa milt sagt emellanåt. Sen kan jag vara riktigt känslig. Har hänt att jag har gråtit när sambon gått till jobb för att vara borta hela natten.
    Det är sjukt med PMS.
    Tur att min sambo står ut med mig. Han vet precis när jag har PMS och han tar all skit utan att bli arg eller ta åt sig.
    Känns lugnande att det är fler som har det som jag! Man undrar ju hur man står ut, har önskat många ggr att jag var kille så jag slapp den här skiten.
    Min sambo vet att jag blir såhär och jag har verkligen förklarat för honom att jag inte är arg på honom utan att jag bara mår skit och inte orkar va trevlig. Men han säger att det är lugnt, han förstår och kommer ej sticka pga det

Min pms blir också bara värre och värre, den brakade loss när jag fick min dotter för snart 5 år sedan och sen dess har det bara blivit värre. Och då äter jag redan antidepp regelbundet, men det hjälper inte mot min pms.
Svar på tråden PMS under mensen? Är det normalt?