• Lostpuppy

Jysk vs Hemtex

Ingen aning var jag ska sätta tråden men aja..

Handdukar från Jysk eller från Hemtex?
    Aningen billigare från Jysk.. vad hade du valt?
    (jag ska flytta hemifrån)  

• Svar på tråden Jysk vs Hemtex
  • Momalicious

Om du ska flytta hemifrån gissar jag att du har ont om pengar. Finns ju handdukar i olika prisklass på jysk och jag har både de dyraste och de billigaste, enda skillnaden jag märkt är att de dyrare är tjockare. De håller dock bra båda sorterna.

• La Lola

Jysk utan tvekan.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lostpuppy

Jag har det rätt gott med pengar fast känner att jag inte vill kasta bort pengar i onödan. 

Har hittat jättefina på Hemtex 99 kr (rea) 70x120. Känns lagom dyrt. Men så går man in på jysk så får man typ 3 för samma pris känns de som.. 

Jag gillar inte ullared.. haha ! 

• Kakmonster

Jag köper Hemtex. Gillar inte Jysk. Men dom är nog billigare och har vissa handukar i bra kvalitet med. Men gillar Hemtex som sagt var.

• M  och  M

Jysk har jättebra handdukar! Vi har bara därifrån, Kronborg, de är bäst och typ billigast, ofta erbjudande på.

• dalmatiner

Definitivt Jysk. De är jättebra. De två handdukarna vi har från Hemtex är värdelösa.

• Mamsis

Jysk. Kronoberg, finns i massor med färger och de jag har nu är 5 år gamla men det märks inte.

• M  och  M
    Mamsis skrev 2012-01-07 22:02:15 följande:
    Jysk. Kronoberg, finns i massor med färger och de jag har nu är 5 år gamla men det märks inte.

Ja visst är de suveräna!
  • micksaan

Säger också jysk! Jag och sambon fick varsin hemtexhandduk för två år sedan och de är i fullt skick, i alla fall min som är ljusrosa. Våra bruna och naturvita från jysk är lika fina som så när de köptes för 4 år sedan.

• Erin

Om du har ont om pengar kan du fråga runt i släkten efter oanvända handdukar, många har travar av oanvända handdukar liggande (särskilt om de är i generationen att de är mormor/farmor).

• Suzy QX

Gillar starkt serien "Living" har jag för mig de heter på Hemtex. Vill ha tjocka badlakan som behåller färg o form även efter otaliga omgångar i torktumlaren.

Blev även besviken på duntäcke från Jysk (kronoberg) á 3000 kr/st. De var prassliga, lätta och man började svettas som om de varit klädda i plastfrotte.

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • k girl

Håller med ovanstående, vi har handdukar i serien Living och de är tjocka och håller formen trots att man torktumlar dem. Våra handdukar är fortfarande jättefina.

• micksaan

Våra handdukar är av märket living och de håller ej samma kvalité som jysks.

• enlitenbitkaka

Gillar inget av dem. Vi har enbart handdukar från IKEA och Lexington hemma.

Har vita från IKEA som jag köpte när jag flyttade hemifrån och de håller fortfarande helt outstanding kvalitet. Tyvärr tillverkas inte den modellen längre men nu kör vi på modellen Fräjen istället! Gillar att de inte är sådär överdrivet tjocka men inte heller sladdriga.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • k girl
    micksaan skrev 2012-01-09 22:03:29 följande:
    Våra handdukar är av märket living och de håller ej samma kvalité som jysks.
    Vad märkligt att vi har så olika erfarenhet, men det kanske beror på kulör och dylikt? I övrigt måste jag faktiskt hålla med luscious, vi bytte ut våra badhanddukar och köpte nya från Ikea när vi flyttade in i vårt hus och de är jättebra.
  • Suzy QX

Living böt för ett antal år sedan utformning. De tidigare kunde dra ihop sig (vävt band) Men de som de har nu med flera mindre vävda band fungerar mycket bättre.

Sen har det ju att göra med vilken form av badlakan man vill ha. Vissa föredrar tunnare slag och vill ha dem vassa (ej torktumlade) och tycker att de fungerar mycket bättre. Medan exempelvis jag älskar tjocka, stora och mjuka badlakan. 

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Jysk vs Hemtex