Inlägg från: StjärnBrud |Visa alla inlägg
  • StjärnBrud

hur fan gör man dop? HJÄLP

Nu är det 10 år sen jag hade dop för min son. Jag ringde till kyrkförvaltningen och bokade en söndag i den kyrkan jag ville hålla det i en eller två månader fram. Bad en av mina kusiner va fadder så hon höll pojken i kyrkan. Vi bjöd släkten, ringde väl runt mest och sen spred det sig så inga inbjudningskort hade vi, och de närmaste kompisarna med deras respektive så vi var väl runt 50 personer. Vi hade det traditionellt i kyrkan sen hade vi bokat en lokal i vårt bostadsområde där vi dukat kvällen innan med blå servetter, dukar och blommor. Vi bjöd på kaffe, saft och hemma bakade kakor (min mamma hjälpte mig baka) och så beställde vi två stora prinsesstårtor med vit marsipan och lite hallon och blåbär i gelé på toppen och köpte till en söt dop dekoration att sätta ovanpå. Vi tog kort på oss föräldrar tillsammans med sonen och hans fadder med vanlig kamera och bilder vid fikat så inget märkvärdigt. Vi var jättenöjda med detta dop, lagom kalasigt, inga tal och annat hade vi eftersom vi hade kyrkdop och tyckte det räckte med prat där.. Jag har varit på namngivningar och där höll föräldrarna till barnet tal.
    Fixa ett presentbord där du kan lägga alla paket och gåvor som ni sedan kan öppna när ni ätit färdigt så alla får vara med och se. Lycka till!

Svar på tråden hur fan gör man dop? HJÄLP