• frankly

Namn till tik, förslag!

Idag har min sambo och jag tingat en valp, korsning av border collie och schäfer. Just nu heter hon Lilla Blå, men vi vill gärna ha något annat enkelt Hjälp oss med några förslag:) Och vi vill inte få några negativa kommentarer om blandraser eller blandrasavel, bara förslag på namn så respektera det.

• Svar på tråden Namn till tik, förslag!
  • lykantrophona

Jag råder för det mesta folk att inte skaffa vanliga människonamn till hundar, för det kan leda till mycket förvirring. Ropar du efter en Stella exempelvis, kan det lika gärna dyka upp ett gäng dagisbarn. Därför inte "gamla" hundnamn som Lady, Rex etc så dåliga egentligen. Sen kan jag tipsa om att titta i böcker, namn från fantasy och science fiction exempel brukar funka ganska väl. Coola, men det finns ingen risk att du träffar på en massa barn som heter Leia eller Eowyn.

Min pojkväns mammas två tikar heter Trixie och Leia, förresten. Min grannes schäfertik hette Adi. Alla tre fungerande namn.

• Pikachu01
    lykantrophona skrev 2012-01-08 17:06:25 följande:
    Jag råder för det mesta folk att inte skaffa vanliga människonamn till hundar, för det kan leda till mycket förvirring. Ropar du efter en Stella exempelvis, kan det lika gärna dyka upp ett gäng dagisbarn. Därför inte "gamla" hundnamn som Lady, Rex etc så dåliga egentligen. Sen kan jag tipsa om att titta i böcker, namn från fantasy och science fiction exempel brukar funka ganska väl. Coola, men det finns ingen risk att du träffar på en massa barn som heter Leia eller Eowyn.

Min pojkväns mammas två tikar heter Trixie och Leia, förresten. Min grannes schäfertik hette Adi. Alla tre fungerande namn.
     Hmm vet minst tre barn som heter Leia... 

Min hund heter Emma :) 
  • lykantrophona
    Pikachu01 skrev 2012-01-08 17:40:09 följande:
     Hmm vet minst tre barn som heter Leia... 

Min hund heter Emma :) 
    Haha, ja där ser man. Och jag heter Emma också. :)
  • frankly

Många bra förslag! Har fler bekanta som sagt åt oss att titta efter fantasynamn, en var hittar vi det? Försökte googla lite men gick inget vidare,

Svar på tråden Namn till tik, förslag!