• Maria 233

Hjälp Nu...

Hej!
    Jag står med ett problem som existerat i snart 4 år, min dotter som nu är 8 år kommer inte på något sätt överens med min sambo, hon skriker o gapar o hittar på en massa dumma saker , käftar emot o lyssnar aldrig på honom.Detta har nu lett till att han absolut inte vill fortsätta leva med oss om det ingen ändring blir.
    Kan tillägga att hennes riktiga pappa har henne i princip aldrig längre är nig 5 mån sedan nu, vi har även en son ihop som bor hos pappan, det fungerar bra.Sambon har en dotter som kommer varannan helg.
    Det jag vill ha hjälp med är om någon där ute har tips till mig, jag vill inte förlora min sambo liksom, o väljer inte bort mitt barn.
    Akut är detta......Gråter

• Svar på tråden Hjälp Nu...
  • neotronic

du,sambon och barnen kanske ska sitta på soffan och kolla på ngn kul barnfilm och sen kanske äta chips elr ngt annat smaskit

och du om hon käftar imot så säg att hon får 10 kronor om hon slutar med det :) funkade på mig och mina barn :)

• Girlinthecity

ta reda på grundproblemet! Varför har det blivit så här? Känner hon sig åtsidosatt, har han kanske gjort något du inte vet om, har de bara hmanat i en ond cirkel. Hon är 8 år så det går bra att resonera med henne. Vad känner hon inför honom? Hur upplever hon din sambos beteende? Vad tycker HON att ni kan göra för att ändra på problemet?

Betala 10 kr så hon slutar?! Så om det finns ett problem i botten ska det köpas bort, alternativt lära henne att om hon behöver pengar är det bara att käfta emot?! Dummaste jag har hört. 

• Maria222
    Girlinthecity skrev 2012-01-10 12:59:09 följande:
    ta reda på grundproblemet! Varför har det blivit så här? Känner hon sig åtsidosatt, har han kanske gjort något du inte vet om, har de bara hmanat i en ond cirkel. Hon är 8 år så det går bra att resonera med henne. Vad känner hon inför honom? Hur upplever hon din sambos beteende? Vad tycker HON att ni kan göra för att ändra på problemet?

Betala 10 kr så hon slutar?! Så om det finns ett problem i botten ska det köpas bort, alternativt lära henne att om hon behöver pengar är det bara att käfta emot?! Dummaste jag har hört. 
    Instämmer. Muta bort känslor? Vilken fin kommunikation man får i framtiden då med sitt barn... eller inte.

Jag håller med i detta inlägget, ta reda på grundproblemet, ta hjälp av skolans sjuksköterska/kurator eller vad som finns att tillgå om ni har svårt att prata med varann.
    pojke 0706 och pojke 1008.
  • Maria 233

Har satt mig o pratat lite med henne efter sist jag skrev, o saker har blivit lite bättre , men visst kan hon få utbrott ibland men vilken 8 åring kan inte få det.. Idag har varit den bästa i mitt liv, sambon o tösen har varit sams hela dagen, tittat på film ihop o myst..helt otroligtDrömmer..
    O ska tillägga att jag tänker inte MUTA henne i sådana situationer..är för allvarligt för o köpas bort....hon e ju inte dum för den delen hellr utan lär sig ju att hon får en peng för varje gång hon gör det...

Tack så mycket för stödet allihopa :)

Svar på tråden Hjälp Nu...