Inlägg från: Zooey |Visa alla inlägg
  • Zooey

Ateister har fel FÖR ATT...

tre meningar in i den texten så motsäger den sig självt!

• Zooey

nej jag menar att du skrev att du skulle bestämma att ingen kunde bestämma över en annan människa och att alla skulle tro på gud...Men då bestämmer du inte det självt dvs andra bestämmer åt dig. Det motsäger sig självt så det skriker om det.

Och vad är det som är fel med ateism? Är ateister mer elaka? Hur resonerar du med tanke på all religiös extremism som finns....det går inte ihop

• Zooey

och apropå att döda de som dödar, då måste ju det bli kvar en som dödat? ska den personen då ta livet av sig? Du vet väl att du hamnar i helvetet för det inom vissa religioner. Men man kan ju offra sig ;)

• Zooey

jag är ateist och är tvärtom det du just beskrev! jag har mycket kärlek i mitt hjärta, verkligen inte pengakåt och hjälper gärna andra....

många som tror på Gud idag felar, begår brott i guds namn, eller brott utan guds inblandning. Så det handlar mer om att en människa ska ha sunt förnuft än sin religion. Grundtanken i de flesta religionerna är ofta väldigt bra men att säga att man pga att man tror på gud är perfekt är löjligt :)

I en perfekt värld för mig skulle alla leva lyckligt och i harmoni, men jag ser inte vad religion har med det att göra utan det handlar om respekt för sina medmänniskor!

Jag vet att du enbart är ute för att provocera ( det är dig den där tråden handlar om) och dina argument faller så fort du skriver ned dem.

Tack för mig, kom tillbaks när du verkligen vill diskutera saker på ett moget sätt! ( och har bättre argument)

• Zooey

Jättebra att de är lyckliga i Jamaica! Många här skulle definitivt behöva lite av det i sitt liv. Men det beror nog mer på vår stressiga livsstil än tron på gud!

• Zooey
    move skrev 2012-01-08 21:06:12 följande:
    Nej för att om man dödar någon för att den dödar andra människor är det försvarbart... Man tar bort den som har förpestat världen med sina dumheter.  Man ska inte begå självmord, för att det är bara snälla människor som inte skulle döda någon kvar. Man kan sätta mördaren i någon maskin så han dör :P...
    men det är ändå du som sätter in personen i dödsmaskinen? Och du komme rleva ditt liv med att ha dödat en annan människa. Ful ända in i själen :)
  • Zooey

ja precis, hur skulle ett brott kunna begås i guds namn när han säger allt det? Ändå händer det dagligen! precis som att ateister begår brott dagligen.

så kanske har det inte med religion att göra egentligen?? Utan människan och det som påverkat den personen? Allt är inte svart och vitt i denna värld!

Och det är inte bra att dra alla över en kam, skulle jag göra det så skulle tex alla muslimer vara terrorister ( det är de man hör om på nyheterna, känner inte så många muslimer) Katoliker är pedofiler och främjar AIDS etc etc...det är bara dumt och föder mer och mer fördomar

jag kan hålla med om att Sverige är ett ganska kallt land, när det gäller invånarna på ytan. Men när man lär känna de där hårda människorna så är de ofta väldigt fina människor med olika livsöden som format dem si och så.

• Zooey

precis som jag gärna vill veta mer om varför du tror på Gud! Fast många kan inte säga varför, det är en känsla de har

Jag är ateist och har alltid varit det, jag har inte den känslan att gud finns helt enkelt. Däremot är jag troende, jag tror på karma, och att andar finns med mera...

• Zooey
    amanda h skrev 2012-01-09 07:43:47 följande:
    "I believe atheists are wrong not necessarily because they don't believe in God but because they dont understand life gets easier with faith" var nog den mest korkade meningen i din text. Du har inga bra argument att komma med om varför ateister har fel. Vet inte om du var hög när du skrev texten, it makes no sense..
    nej precis, jag skulle gärna vilja höra dina argument! För hittills är det bara åsikter!

och vem säger att sverige har bäst mat? JAg tror inte det, gör resten av svenskarna det? Källa tack!
  • Zooey

jag älskar mina vänner för deras hjärtan och själ, inte vilken bil de har osv.

Sen tror jag att du tänker på kultur, jamaica har en annorlunda kultur än i sverige, en där de är mer öppna och mottagliga kanske. Men gör de oss sämre? Jag har även hört att även om vi svenskar är kalla så när man lärt känna oss har man oftast en vän för livet!

Svar på tråden Ateister har fel FÖR ATT...