Inlägg från: MinBebis |Visa alla inlägg
  • MinBebis

Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås

Hej, jag hoppas att jag får titta in här med. Jag är i vecka 24 (23+0) idag och har bf 1 juni. Det är dock vårt första barn, men kändes väldigt hemma här då även jag är ifrån Gbg, flyttade hit för 3 år sedan och sambon är uppvuxen i sandared så där hänger jag/vi mer eller mindre varje dag på somrarna. Vi har en hund med, blandis golden/svensk lapphund på 2 år som passar väldigt bra ihop med alla hundar han möter.
    Vi bor just nu på Bergdalen, men blir troligtvis flytt till större nu innan eller med otur precis i samband med bf, men det får gå bra:)

Kom på att inte många sagt sin ålder:) kan vara roligt att veta. Jag blir 25 nu i februari och sambon är 30.

Angående mammakläder tycker jag att hm har fått mer och mer byxor och det har även funnits i små storlekar tack och lov, fick panik först när jag började leta i slutet av dec då det endast fanns större storlekar. Angående överdelar har jag inte köpt ngn mammaöverdel ännu, kör istället på Gina tricot då de har långa modeller i både linnen och lång-/kortärmade t-shirts.

Allt för mig nu, måste försöka somna om:) Var roligt att läsa om er alla.

• MinBebis

Vad härligt det låter att få komma ut och fira:) egentid är aldrig fel och kan tänka att det inte blir så ofta sen. Vi ska också försöka passa på.

Ja det är väldigt roligt med många från Gbg och att många har hund, mycket enklare när folk är hundvana, särskilt runt barn. Kanske ska vi försöka ta en sväng alla med vovvar och barn någon gång:)

• MinBebis

Jag är ifrån Näset, och senare år när jag flyttade hemifrån har jag bott i centrum. Var är du ifrån?
    Förstår att pendlingen är tuff, vi har funderat mycket på det då han jobbar här i Borås och jag saknar Gbg om det är värt pendlingen.. Vi får se.

Förresten en fråga, jag har länge haft som en brännande känsla under brösten, är värst när jag sitter, särskilt om jag böjer mig lite fram typ om man sitter vid ett bord och skriver. Vet inte om det är för att bröst trycket mot magen eller vad det är. Har ibland en brun röd tjock rand under brösten och det känns som om huden ska brinna upp. Det enda som hjälper är att ligga raklång, känns inte så effektivt... Ngn som känt samma?

• MinBebis

Men usch vad tråkigt att höra:(((
    Vilken vecka är du i lillajag27? Inte varit på RUL än mao?

• MinBebis

AnnC, Känner ingen där tyvärr. Alltid handlat i bägge affärer dock:)

Jag blev precis av med min Provanställning så jag gör inte så mycket just nu. Lite därför det känns lättare att flytta när det bara är en av oss som har jobb i Borås. Jag trivs med Borås men jag saknar familj och vänner så mycket och havet. Blir väl säkert ingen flytt så långt just nu men vi får se.

Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås