• AnnC

Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås

Hej!
    Jag har startat en annan tråd som heter "gravida i borås" där det är full fart för oss med BF i vår/sommar.
    Men tänkte jag skriver här också då jag bor i Lundaskog, så Sandared är ju lite åt "mitt" håll
    Är dock bara första barnet jag väntar, hoppas det är ok ändå ;) Vill ju lära känna lite folk här nu när man snart ska vara hemma i ett år.... beräknad 19 april förresten.

Mysan: Jag har inte kollat efter mammakläder på HM i Knalleland, men däremot köpt en del på HM i City, tycker de har helt ok utbud iaf. Sen har de ju ännu bättre utbud i Gbg (nordstan främst tycker jag) om du har vägarna förbi där någon gång

• AnnC

SM2010: Såg att du är från Gbg, det är jag också. Bott i Borås i 3½ år nu.

• AnnC
    lillajag27 skrev 2012-01-27 12:48:46 följande:
    Välkommen AnnC!

Jag som inte är "urSandaredere" tycker absolut Lundaskog får höra till vår grupp =) Min moster bodde i Sandared i några år, så har varit där endel oxå, mysigt område!

Tack för tipset om mammakläder, ska ändå till stan idag så får väl kolla hur det ser ut på H&M då...det börjar bli förre och färre kläder man kan använda från sin garderob nu :)

Hur har mår du annars? 
    Tack tack!

Har du ändrat nick i tråden? Ser inget annat inlägg från dig tidigare nämligen, tänkte jag skulle se om du tidigare skrivit vad du har för BF osv  När är det dags?
    Hoppas du hittar något på HM idag! Det har iofs varit lite olika från gång till gång jag varit där, men nu senast tycker jag de hade fått in lite nytt på mama avdelningen

Jag mår bra, går in i v 29 idag och inga krämpor än.. peppar peppar. Väldigt smidigt.
    Hur mår du själv??
  • AnnC
    Svarvis skrev 2012-01-29 10:27:30 följande:
    Hej hej o välkommen hit! Jag har bott i Gbg ca 5 år, innan det bodde vi inne i Borås drygt tre när jag pluggade. Ursprungligen är jag dock från en pytteliten by ca 2,5 mil från Halmstad. Glad

Jag gick in i v 18 idag och tycker det är lite läskigt att jag ff inte känner Bubbis något. Ska avvakta till måndag o har jag ff inte känt något då tänker jag ringa min BM. Är ju ett tag kvar till RUL, skulle nog gärna vilja ha något livstecken innan dess...   
    Tack!
    Jag kände inte heller någon bebis i vecka 18, det var först ungefär samtidigt som RUL som jag började känna bebis mer och mer. Så det är säkert ingen fara! Du kanske har moderkakan i framvägg som jag? Det är ju så olika för alla och alla graviditeter är olika med... men är du orolig så ska du ju så klart ringa BM och kolla, bättre det än att gå och oroa sig.... när ska du på RUL? 
  • AnnC
    lillajag27 skrev 2012-01-30 10:03:29 följande:
    AnnC: Ja, det tänkte jag inte på!!Mysan1 hette jag innan :)

Jag bor i Sandared med min sambo, vi ska ha både vårt första och andra barn i juni/juli någon gång =) behöver jag skriva att det va en smärre chock när vi fick reda på detta?!men nu har nog chocken lagt sig och vi ser verkligen fram emot denna sommaren :) 

Va sköna att gå in och läsa här idag!!jag har det precis som ni....går in i vecka 18 idag och har inte känt någonting, tycker att man borde göra det (särskilt när man har två stycken i magen!). Har inte varit så orolig och nervös över graviditeten innan, men nu börjar det komma :( vi ska på RUL om två veckor, får väl vänta tills dess och hålla alla tummar jag kan att allt är bra!!

Härligt väder vi har haft förresten!!Va uppe i Nordtorp och åkte skidor i söndags, superhärligt! =) 
    Ah, då är jag med  
    Gud vad häftigt med tvillingar!! Då var ni på ett tidigt UL för att få reda på detta gissar jag? Förstår att det var en chock för er!! Tur man har tid på sig att förbereda sig på Ska ni ta reda på vad det är för kön på tvillingarna? 
    Svarvis skrev 2012-01-30 14:03:05 följande:

Jag tror väl egentligen inte heller att det är någon fara direkt, att jag inte känner nåt. Men eftersom det är mitt andra barn blir jag lite mer "nojig" eftersom det står typ överallt att det är normalt att känna bebisen tidigare när man är omföderska.

Vi ska på RUL 15 feb, så det är ju drygt två veckor kvar. Längtar!!

Funderar på att bylta på mig o lilleman o gå en runda. Det är dock en utav nackdelarna nu när det är snö, det är lite tyngre att skjuta på en vagn o så kan man ju bara gå där det är plogat... Men visst är det härligt att vi äntligen fått vinter!     

Jo men jag förstår absolut nojjigheten, var ju också supernojjig över att inte känna något... men så hör man ändå om de som inte känner något förrän v 25. Beror ju på massa saker, även hur bebisen ligger där inne också... men det är skönt sen när man känner livstecknena varje dag  

Kan dock säga att det har varit mindre roligt med sparkar nu det senaste dygnet, har legat hemma med kräksjukan Så en "vändande mage" tillsammans med en sparkande och vändande bebis där inne kändes ganska jobbigt. Stackars liten. Men nu är jag på bättringsvägen så nu är det skönt att känna sparkar igen ;) 

Spännande med RUL för er snart!  
  • AnnC

Pickesjön gick/sprang vi mycket runt ett tag, mysigt där o lagom runda

Om ni vill veta kön så hoppas inte ni får den bm som gjorde rul på oss! Hon var väldigt negativ. Vi sa "om du råkar se könet så vill vi gärna veta". Och hon svarade typ "det kan jag säga med en gång, att det kan man inte se så här tidigt". Visst visst! Attityden störde mig lite ;) men har bekanta som fått veta kön i borås också så det beror nog på vem man träffar helt enkelt. ska ni göra rul på sjukhuset eller mvc? Man kan visst göra det på mvc nu men de har inte många tider. Vi gjorde på sjukhuset.
    Sen var vi iaf och gjorde 3D UL i Gbg så nu vet vi ju att det är en tjej vi väntar

• AnnC

Vi gifte oss i Ramnakyrkan förra året, tror det blir många vagnpromenader runt Ramnaparken i sommar. Så mysigt där och minnen från bröllopet så klart Det tråkiga är bara vägen dit om man ska gå... fast man kanske hittar nån roligare genväg sen när man har tid :P
    Annars har jag även gått mycket runt kolbränningen också. (så heter den väl....?) Just för att vi kan gå dit och inte behöver åka med bil... men så klart lite långt från Sandared för att gå... har ni några bra gå slingor där borta annars? Har inte varit där så mycket, men har ju t ex valt BVC i Sandared så man kommer väl börja hänga där en del sen..

Lillajag: Hihi, om inte annat kan ni ju skicka henne en alla hjärtans dag present från en anonym beundrare så blir hon nog smickrad ;) Men bästa vore ju om hon hade en bra man själv som kunde lösa det ja 

• AnnC

Vad kul med fler "göteborgare" vart ifrån Gbg är du minbebis? Kul att vi bott här lika länge typ min man är från Tranemo så vi flyttade ihop "på mitten" så båda kunde behålla jobben.. Segt och dyrt med pendlingen bara :/

Jag är 30, fyller 31 i vår. Har dock ingen hund ;)

Lillagrynet: åh fy det förstår jag, låter sjukt jobbigt med 12 timmars pass! Kunde du inte fortsätta vara halvt sjukskriven? Låter mer mänskligt med 6 timmar.. Hoppas du får beviljat gp!

• AnnC

Minbebis: jag är från Frölunda så det var inte långt ifrån. Har jobbat på både åkeredshallen och på kvantum (fast det hette ju LP på den tiden hehe). Kanske känner du nån på åkered t.ex?

Jobbar ni båda i Borås, eller vad gör du? Jag saknar också Gbg, sa alltid att jag aldrig skulle flytta ifrån. Men nu är det som det är, vill ju leva med min man ;) tycker Borås är rätt mysigt också. Saknar närheten till vännerna dock. :/

Låter skumt, har inte vart med om det du beskriver.. Men det händer ju mycket i kroppen när man är gravid. Ring till din bm imorgon och fråga om hon vet vad det kan vara?

• AnnC

Minbebis: Ok, ja man vet ju aldrig, så många som bor i näset som jobbar på åkered så var ju tvungen att fråga ;)
    Tråkigt med jobbet... inte lätt att söka nytt nu heller som gravid antar jag.. det mesta brukar ju lösa sig med tiden dock.

Svarvis: Jag håller med lillajag om Babbel, supergod mat! Gillar man tapas finns ju även La Copita, lite "finare" tapas skulle jag säga, också super. Sen gillar jag restaurang Köket också, där får man som en beställningslista med alternativ för kött (från grillen), sås, potatis och sallad, så kombinerar man ihop sin rätt själv. Mums! Åh blev hungrig nu haha ;)

• AnnC

Hihi, jag har hört att Köket var ett gatukök förut, men det var före min tid här. Så jag har inga förknippelser med gatukök där iaf 

• AnnC

Ja man får passa på att gå ut på tuman hand nu, sen blir det svårare, eller kräver mer planering iaf 
    Jag har varit galet sugen på tapas från Mañana ett tag, ligger ju dock i Göteborg men det är min absoluta favorit... MÅSTE dit en gång innan bebis tittar ut...

Jag jobbar med ekonomi i Lindome utanför Gbg. Seeegt o pendla som jag säkert nämnt innan haha.. ska bli så himla skönt att vara hemma med bebis snart... (tror jag) ;)

• AnnC

lillajag: ja då måste du dit, världens bästa och mysigaste tapas restaurang Boka i god tid bara...

Jag har ändå ganska "tur" i mitt pendlande, för jag kör inte 40:an hela vägen utan svänger av vid Rävlanda och åker lite kringelikrokvägar sista biten. Sparar 3 mil om dagen på detta plus att jag slipper köer. Hade det vart köer på köpet hade jag nog sagt upp mig, haha! Hatar verkligen köer... inget tålamod alls för det ;)

Åh vad mysigt med skridskor, det har jag inte heller gjort på måånga år... åh tänk vad mysigt sen när ens egna barn blir större och man kan åka skridskor ihop!

Svar på tråden Blivande tvåbarnsmammor Juli 2012 Sandared/Borås