lillajag27 skrev 2012-01-30 10:03:29 följande:
AnnC: Ja, det tänkte jag inte på!!Mysan1 hette jag innan :)
Jag bor i Sandared med min sambo, vi ska ha både vårt första och andra barn i juni/juli någon gång =) behöver jag skriva att det va en smärre chock när vi fick reda på detta?!men nu har nog chocken lagt sig och vi ser verkligen fram emot denna sommaren :)
Va sköna att gå in och läsa här idag!!jag har det precis som ni....går in i vecka 18 idag och har inte känt någonting, tycker att man borde göra det (särskilt när man har två stycken i magen!). Har inte varit så orolig och nervös över graviditeten innan, men nu börjar det komma :( vi ska på RUL om två veckor, får väl vänta tills dess och hålla alla tummar jag kan att allt är bra!!
Härligt väder vi har haft förresten!!Va uppe i Nordtorp och åkte skidor i söndags, superhärligt! =)
Ah, då är jag med
Gud vad häftigt med tvillingar!! Då var ni på ett tidigt UL för att få reda på detta gissar jag? Förstår att det var en chock för er!! Tur man har tid på sig att förbereda sig på

Ska ni ta reda på vad det är för kön på tvillingarna?
Svarvis skrev 2012-01-30 14:03:05 följande:
Jag tror väl egentligen inte heller att det är någon fara direkt, att jag inte känner nåt. Men eftersom det är mitt andra barn blir jag lite mer "nojig" eftersom det står typ överallt att det är normalt att känna bebisen tidigare när man är omföderska.
Vi ska på RUL 15 feb, så det är ju drygt två veckor kvar. Längtar!!
Funderar på att bylta på mig o lilleman o gå en runda. Det är dock en utav nackdelarna nu när det är snö, det är lite tyngre att skjuta på en vagn o så kan man ju bara gå där det är plogat... Men visst är det härligt att vi äntligen fått vinter!
Jo men jag förstår absolut nojjigheten, var ju också supernojjig över att inte känna något... men så hör man ändå om de som inte känner något förrän v 25. Beror ju på massa saker, även hur bebisen ligger där inne också... men det är skönt sen när man känner livstecknena varje dag
Kan dock säga att det har varit mindre roligt med sparkar nu det senaste dygnet, har legat hemma med kräksjukan

Så en "vändande mage" tillsammans med en sparkande och vändande bebis där inne kändes ganska jobbigt. Stackars liten. Men nu är jag på bättringsvägen så nu är det skönt att känna sparkar igen ;)
Spännande med RUL för er snart!