• Anonym (kär)

Varför kan han inte bara säga att han saknar mig......

Har träffat en kille i nu 8 månader som är trevlig, snälloch omtänksam. Men han säger aldrig något om sina känslor för mig vilket gör mig lite smått galen. Jag är van att killar alltid tar komandot och berättar vad de känner och lite till.

Men han får mig att bli så himla osäker och jag kan inte fungera normalt i vardagen känner jag pågrund av att jag alltid tänker på honom.

Varje gång vi träffas känns det jätte bra även fast det känns som att jag är lite mer fysisk. Men jag är sådan som gillar att pussas, kramas och hålla handen när jag är i ett förhållande. Han pussas tillbaka och han tar gärna initiativ till sex. Men jag vill att han ska vara galen i mig!

Han frågar om vi ska träffas och ringer och så vidare, men jag vill någon gång få höra att han saknar mig eller är lite kär i mig eller någon slags reaktion. Känns som vi står och stampar på samma ställe. Hur länge ska jag behöva vänta med att få någon slags bekräftelse på oss? 

Idag skrev jag ett sms och frågade fall han ville träffa mina föräldrar snart då jag faktiskt tycker att det börjar bli dags. Han skrev att han tyckte det var lite läskigt men att vi skulle ta det någon vecka framöver. Borde inte detta skett vid detta laget. Jag menar att man blivit introducerad för varandras föräldrar ,eller vad tycker ni?      

• Svar på tråden Varför kan han inte bara säga att han saknar mig......
  • Anonym (kär)

puffar!

• Anonym

Är du säker på att ni är ihop? Att han ser det så menar jag.

• Anonym (kär)
    Anonym skrev 2012-01-08 23:49:09 följande:
    Är du säker på att ni är ihop? Att han ser det så menar jag.

Jag frågade honom för ca 2 månader sedan om vi var ett par. Och då sa han: Ja det vore konstigt annars.

Han är verkligen en helskön kille men när det kommer till att disskutera känslor är han verkligen urdålig.  Jag kan skicka ett sms och säga att jag saknar honom, då kan han skriva tillbaka att han saknar mig lite och gör en smiley som blinkar.  
  • MammaHela

Alla killar fungerar inte på samma sätt.

Min sambo är mycket som din, vi har varit tillsammans i lite över 2 år, och jag kan inte påstå att han någonsin har sagt att han saknar mig eller så. Känslor pratar han inte om.

Vi är sambos och tom det lyckades vi bli utan att han frågade rakt ut.

Men även om han aldrig uttrycker sina känslor i ord, så vet jag att han älskar mig. Det visar han genom handlingar 100 gånger om. 

• Anonym (es)

Alla är olika.
    Hade samma tidigare erfarenhet som du så när jag blev tillsammans med min sambo fick jag gråa hår. I början var det så enormt frustrerande att han inte uttryckte sina känslor i ord, tog så mycket fysiskt initiativ osv. men jag lärde mig efter ett tag att det är helt enkelt så han är. Han visar sin kärlek på andra sätt.

Dock flyttade vi ihop efter en månad och hade definitivt träffat varandras föräldrar efter 8mån... men även där, alla är olika.

• Anonym (undrar här med)

Jag har dejtat en kille i 4 månader och ibörjan sa han mycket gulliga saker, han var den som först sa att han var kär och så.. men nu ingenting.. helt dött på den fronten o det gör mig lite ledsen samtidigt så gör han andra saker som  visar att han tycker om mig men någongång ibland vill man inte bara vara den som gör det hela tiden.,.. tar upp det lite subtilt ibland men vill inte vara den som tvingar honom o säga något heller..
    Dock i vissa perioder kan jag börja tveka om han gillar mig överhuvudtaget..

• Anonym (kär)

Jag får väl bli bättre på att ta komandot då om han inte gör det annars lär vi väl aldrig komma någonstans.
     Men jag känner att jag blir rädd för att jag skrämmer i väg honom. Vill inte framstå som klängig och för ivrig för det är inte attraktivt. Men det känns bara så jobbigt att känna en tveksamhet inför att säga vad jag känner, att jag då ska ha sagt för mycket.

• Anonym (jobbigt)

Jag är lite i samma sits med en kille, han pratar aldrig känslor men gillar att kyssas och ha sex med mig och säger att jag är den bästa han haft. Men han säger aldrig att han älskar mig och jag får typ dra ur honom puss och kram då vi skiljs åt. Vissa killar är nog bara dålig på känslor helt enkelt, dom är lite klumpiga och säger fel saker.

Kan dock bli jobbigt i längden om man inte är på samma våglängd vad gäller känslor, han kommer kanske aldrig vara tillräcklig för dig.

Men har lärt mig att det viktigaste är att man trivs ihop och är bra kompisar, går inte vara ihop med någon som aldrig möts halva vägen.

• Anonym (Stan)
    Anonym (kär) skrev 2012-01-08 22:52:48 följande:

. Jag är van att killar alltid tar komandot och berättar vad de känner och lite till.

Ja, jag tror de flesta tjejer är vana det, och förväntar sig det. Är killen inte så, då är han konstig.
  • Anonym (Stan)

Det viktigaste en man måste lära sig är att man kan aldrig göra en kvinna nöjd.

Svar på tråden Varför kan han inte bara säga att han saknar mig......