Vill han inte ha mig längre?
Jag har haft en pojkvän i två år nu. jag är 34 och han är 28. Jag är svensk och han är irakier. Han har bott i Sverige i fyra år nu. Den första tiden var allt jättebra, han ställde upp för mig vad jag än behövde. Han träffade även mina barn som jag har. Vi träffades när jag var gift och levde dolt i ett förhållande för alla, endast våra närmaste vänner visste om oss. För sex månader sen så skilde jag mig och tnäkte att nu kan vi leva lite friare. Men han kommer sällan hem till mig, han vill forffarande inte visa sig offentligt då jag jobbar inom arbetsförmedlingen med andra irakier som han känner som är arbetslösa, det var där vi träffades. Han hävdar att det inte är bra att de vet att vi är ett par då alla där (både anställda och inskrivna invandrare) känner oss båda. Men han är inte kvar där längre, det är bara jag. Vi bor i ett område där många känner varandra. Jag har frågat hur länge han ska gömma mig, han säger kanske alltid. Jag har träffat hans kusiner, pratat med hans mamma i telefonen, träffat de vänner han har som inte har någon koppling till arbetsförmedlingen.
Efter två år orkar jag inte gömma mig längre, jag trodde han kanske skulle bo mer hos mig, hämta saker hit. Han känner mina barn, de är små under tio år gamla. Han är omränksam och ringer flera gånger om dagen. I början tyckte jag det var normalt att vi gömde oss, jag var gift och vi befann oss på samma plats hela dagarna, känsligt också. Men nu när det var jul gick han på två irakiska fester och bjöd inte med mig på någon av dem. Han vägrade fira nyår med mig sa han ska vara med sin vänner, jag frågade om jag kunde vara med han sa nej.
Vad handalr det här om? Han säger att han älskar mig att han aldrig ska lämna mig. Jag lät en väninnan adda honom ´på facebook och han chattade med henne några kvälllar och bad om henne snummer. Hon ringde och han lät misstänksam för hon ringde från dolt. Efter det svarar han inte på chat och han frågade mig om jag ringt honom.
Jag vet inte vad det här är längre. Han har sagt att han flirtar på facebook för skojs skull. Men att vilja ringa tjejer? Dessutom står det singel på hans profil och det vägrar han ta bort.
Är det här oskyldigt eller ska jag dumpa?