• nickinicki

Vill han inte ha mig längre?

Jag har haft en pojkvän i två år nu. jag är 34 och han är 28. Jag är svensk och han är irakier. Han har bott i Sverige i fyra år nu. Den första tiden var allt jättebra, han ställde upp för mig vad jag än behövde. Han träffade även mina barn som jag har. Vi träffades när jag var gift och levde dolt i ett förhållande för alla, endast våra närmaste vänner visste om oss. För sex månader sen så skilde jag mig och tnäkte att nu kan vi leva lite friare. Men han kommer sällan hem till mig, han vill forffarande inte visa sig offentligt då jag jobbar inom arbetsförmedlingen med andra irakier som han känner som är arbetslösa, det var där vi träffades. Han hävdar att det inte är bra att de vet att vi är ett par då alla där (både anställda och inskrivna invandrare) känner oss båda. Men han är inte kvar där längre, det är bara jag. Vi bor i ett område där många känner varandra. Jag har frågat hur länge han ska gömma mig, han säger kanske alltid. Jag har träffat hans kusiner, pratat med hans mamma i telefonen, träffat de vänner han har som inte har någon koppling till arbetsförmedlingen.
    Efter två år orkar jag inte gömma mig längre, jag trodde han kanske skulle bo mer hos mig, hämta saker hit. Han känner mina barn, de är små under tio år gamla. Han är omränksam och ringer flera gånger om dagen. I början tyckte jag det var normalt att vi gömde oss, jag var gift och vi befann oss på samma plats hela dagarna, känsligt också. Men nu när det var jul gick han på två irakiska fester och bjöd inte med mig på någon av dem. Han vägrade fira nyår med mig sa han ska vara med sin vänner, jag frågade om jag kunde vara med han sa nej.

Vad handalr det här om? Han säger att han älskar mig att han aldrig ska lämna mig. Jag lät en väninnan adda honom ´på facebook och han chattade med henne några kvälllar och bad om henne snummer. Hon ringde och han lät misstänksam för hon ringde från dolt. Efter det svarar han inte på chat och han frågade mig om jag ringt honom.

Jag vet inte vad det här är längre. Han har sagt att han flirtar på facebook för skojs skull. Men att vilja ringa tjejer? Dessutom står det singel på hans profil och det vägrar han ta bort.

Är det här oskyldigt eller ska jag dumpa?

• Svar på tråden Vill han inte ha mig längre?
  • Anonym (Sorry)

Ledsen, men det verkar som att han inte är intresserad av dig annat än som en KK. Han kommer nog aldrig att stadga sig med dig. Inom många invandrargrupper är nog trycket stort på att de iaf officiellt ska följa normerna och i hans fall är det att han ska gifta sig med en oskuld från den egna gruppen, helst hämta hem henne från sitt hemland och bilda familj. Som frånskild och mor så är du "förbrukad" och duger endast till att ha som älskarinna, men du är inte äktenskapsmaterial.

Sorry.

• Anonym (.)
    nickinicki skrev 2012-01-09 01:13:21 följande:
    och han är irakier.  Den första tiden var allt jättebra, han ställde upp för mig vad jag än behövde.  Men han kommer sällan hem till mig, han vill forffarande inte visa sig offentligt då jag jlängre, det är bara jag. Vi bor i ett område där många känner varandra. Jag har frågat hur länge han ska gömma mig, han säger kanske alltid. Jag har träffat hans kusiner, pratat med hans mamma i telefonen. Men nu när det var jul gick han på två irakiska fester och bjöd inte med mig på någon av dem.
    Hmm..jag har en Irakisk vän (kille)..och han har varit med många Svenska tjejer, MEN utan att någon vet (förutom jag). Han säger att han ABSOLUT inte vill ha ett förhållande med någon Svensk tjej...men Irakisk, Iran osv..är OK.

Han har haft fingrarna i många Svenska tjejer osv så det är inte religionen som stoppar honom precis. Så som jag känner honom så är han ute efter sex, speciellt med Svenska tjejer.

Dom Svenska tjejerna han varit med har han "presenterat" för sin mamma, men inte alla. Men jag tror det handlar mycket om att sedan om du har ett förhållande så är inte föräldrarna så speciellt glada att en Irakier och en Svensk är tillsammans. Två olika religioner, olika mat etc etc etc...(dom tänker på vad släkt kommer säga)

När jag då frågat min vän förr då, så har han alltid sagt.

Svenskor - ONS
    Irakier ( han har STORA krav på dem, alltså ingen slöja osv, dom SKA älska sex ) - förhållande i framtiden.

Nu är min vän inte så gamla, men jag kan säga att han är mellan 18-25. Han är väldigt stor, biffig och vi gymmar dag in och dag ut. Så att få tjejer är inte så speciellt svårt för oss.
  • Anonym (blatte)

Sorry , men tyvärr så funkar det så i den kulturen ( inte alla så klart , men väldigt många )

svenska tjejer = knulla
    tjej från hemlandet = förhållande

De har väldigt stora krav på sig från släkten...

• Anonym (hmmm)

Alltså, jag tycker inte det är relevant att göra detta till en i första hand kulturell eller etnisk fråga. Mannen är yngre, singel och barnlös. Kvinnan är gift, har barn och går bakom ryggen på sin man under lång tid, mer än ett år.

Det är ingen bra start på en seriös relation, alldeles oavsett etnisk hemvist hos de inblandade. Helt enkelt.

• Anonym (Sorry)
    Anonym (hmmm) skrev 2012-01-09 10:24:10 följande:
    Alltså, jag tycker inte det är relevant att göra detta till en i första hand kulturell eller etnisk fråga. Mannen är yngre, singel och barnlös. Kvinnan är gift, har barn och går bakom ryggen på sin man under lång tid, mer än ett år.

Det är ingen bra start på en seriös relation, alldeles oavsett etnisk hemvist hos de inblandade. Helt enkelt.
    Ja, men ändå är det så att hans etnicitet verkligen inte underlättar för dem! Han lever helt klart under ett enormt tryck från sin släkt att göra på "rätt sätt", och det är verkligen inte att gifta sig med en frånskild tvåbarnsmor! Men att ha henne som älskarinna är däremot fullt accepterat.
  • Clarissa

Jodå, han vill ha dig!
    Som älskarinna, tills han träffar den kvinnan han vill gifta sig med . Som förmodligen inte är svensk. Och han älskar dig säkert precis när han säger det. Men kommer med största sannolikhet lämna dig när det är dags. Han tycker om dina barn,( han tycker nog om de flesta barn) men är inte intresserad av att gifta sig med en frånskild kvinna med barn överhuvudtaget. 
    Alla av hans vänner och släktingar som känner till dig och ert förhållande tycker det är helt ok, de vet också att han kommer gifta sig med en mer "passande kvinna" framöver.
    De kan tycka om dig och vara glad för att han har nån att "ha trevligt" med just nu.
    Ringer han flera gånger om dagen är det nog inte främst av omtänksamhet.
    Ledsen TS, jag förstår att han är fin och att du älskar honom. Du har säkert offrat mycket för att du har tänkt att ha en långvarig relation med honom.
    Du vill säkert tro att han är ett kulturellt undantag. Det är han inte. De visar allt du skriver.
    Var glad över allt det fina du haft med honom och om du vill njuta av honom ett tag till så gör det. Men ni har absolut ingen framtid tillsammans, och ju fortare du inser det, desto bättre för dig och ditt liv.
    Ta det i din egen takt och gör inget för att andra säger att du ska. Du kan säkert bryta med honom på ett värdigt sätt och med respekt för er bägge två. Vi är många som förstår precis hur du har det och önskar dig lycka till med allt.

• nickinicki

Är det främst irakier som är på det här sättet eller gäller det alla i dessa trakter alltså även iranier? Av min erfarenhet verkar iranier lite mer 'moderna' ? Någon som vet? Nu har jag ju skilt mig och jag sa idag att han kan få leva sitt liv men då säger han att han älskar mig och inte vill ta med mig på irakiska fester för han vill inte att andra ska flirta med hans tjej. Men saken e att han inte heller vill gå öppet med mig i området där han bor. Bara i andra delar av stan gör han det vi har ändå levt som ett öppet par men när jag idag sa att han skäms för mig svarade han inte eller så säger han bara NEEEEEJJ supergulligt. Jag blir vilsen idag kom han och sprang genast in till barnen, frågade om jag behövde pengar osv. Är omtänksam o ställt upp ( fast jag har hjälpt honom jättemycket också). Han är 26 år. Jag 33. Borde jag bara göra slut för bådas skull eller ska jag vänta o se om han ändrar sig? :(

• Jenna Dark

Du vill ju lura dig själv och hoppas, så det spelar ju ingen roll vad vi andra säger/ tycker. Du har ju redan bestämt dig!
    Läs svaren du fått en gång till, och så en gång till och så om ett halvår och berätta då gärna hur det hela slutade.
    Sluta skyll på hans ursprung etc, du är och förblir en älskarinna och ingenting annat.
    Har jag fel så ska jag äta upp mina använda trosor på Sergels torg.
    Jag önskar att just ditt förhållande är undantaget och inte regeln, men men...rannsaka dig själv, du vet nog innerst inne hur det skulle se ut om karln var seriös med dig.

• nickinicki

Jo det spelar roll vad ni säger för i min sits kan jag inte be någon om råd och känner mig bara vilsen och ensam. Jag försöker förstå hur man kan s Älska en person som han säger att han gör med mig men trots det inte visa det för alla. Är man kär vill man ju inte dölja det och jag mår väldigt dåligt av det här. Jag vill ju inte leva ensam och man blir ju äldre och inte snyggare precis. Jag har sagt till honom förut att lämna mig om han är oseriös men det kanske var naivt av mig att tro att han skulle tänka så han lät mest sur då. Jag vet att allt talar emot att han ser någon framtid med mig när jag sa att han påverkat mig till viss del att skilja mig blev han liknelse och svor på arabiska. Det är väl kanske ett tydligt tecken liksom de andra. Men eftersom han varit så bra mot mig o barnen tills sista tiden känner jag mig så vilsen och kan inte förstå att han gör så här mot mig efter så lång tid. Dvs fortfarande inte synligt vårt förhållande och pratar seriös framtid. :(

• Clarissa

Du behöver inte göra slut nu. Du kan ha det som du har det ett tag till. Om det är okej för dig att veta att han aldrig kommer ta med dig på fester, aldrig ändra sin facebookstatus för din skull osv.
    Men han kommer INTE ändra sig och han kommer inte leva med dig speciellt länge till.
    Han kommer gifta sig med en kvinna som passar in i hans liv. Du gör det inte, på längre sikt.
    Gör du slut, gör du det för din skull. Det är säkert inga problem alls för honom. Han har sin egen agenda. Det är ingen som skulle flirta med dig på irakiska fester om de vet att du är hans älskarinna just nu. De respekterar sina manliga kompisar ( men kanske inte dig egentligen).
    Och visst är det skillnad på individer, men du har väldigt tydligt beskrivit hur ni har det och hur läget är. Det spelar ingen roll om han kommer från Irak, Iran, Turkiet etc
    Om han menade allvar med er relation skulle han agera väldigt annorlunda.

Men det är inte så lätt att få synen på hela sin tillvaro och världsbild förändrad, men precis alla som har minsta lilla kännedom om detta, alltså inte fördomar, förstår vad det är frågan om.
    Vad hade du trott att du skulle få för svar? 

Har ni diskuterat barn? Vill han ha barn? Vill han ha barn med dig? Vad skulle han göra om du blev gravid? Har han nära släktingar/kompisar som har barn med "icke-landsmän"? Umgås han med dem? Umgås ni som par överhuvudtaget med nån av hans släkt/kompisar?

Vill du fortsätta en relation som är en återvändsgränd? Behöver inte vara fel, bara du vet vad det handlar om. Att han är din, fortfarande rätt hemliga, älskare , så länge det funkar för honom....

• Clarissa

TS jag förstår att du känner dig ensam och vilsen. Och man kan komma långt med att säga att man " älskar nån". I synnerhet om man inte ens gör det på sitt eget språk. Men det betyder definitivt inte samma för honom, som för dig. Men självklart så tycker han om dig, annars så skulle han ju inte komma till dig. Men TS du förstår ju själv att det finns ingen framtid med honom för dig. Gläd dig över det som varit fint med honom. Kanske det var bra att du skilde dig? Kanske du inte skulle ha klarat det utan att ha honom? 
    Men vad ska du göra nu för att det ska bli bra för dig i ditt liv? 
    Sååå himla gammal är du inte förresten och man kan ha ett bra liv som singel. Och rätt vad det är kanske du träffar nån som vill ha en seriös relation och vill leva med dig och barnen och stå för det. 

• Cristally
    Anonym (blatte) skrev 2012-01-09 10:09:53 följande:
    Sorry , men tyvärr så funkar det så i den kulturen ( inte alla så klart , men väldigt många )

svenska tjejer = knulla
    tjej från hemlandet = förhållande

De har väldigt stora krav på sig från släkten...
    Och sådana typer tar vi in i vårt land
    FY FAN
  • Anonym (blatte)
    Cristally skrev 2012-01-10 10:45:03 följande:
    Och sådana typer tar vi in i vårt land
    FY FAN
    Nja... ni tog ju iof in mig oxå... jag är iof från en annan världsdel (sydamerika)  , levde i 12 med en svensk kvinna , fick 2 barn , villa etc , tills hon fick för sig att knulla runt med en iranier på hennes jobb som visade sig vara nygift med en iransk kvinna. Nu har det iof inget med saken att göra , han precis som mitt ex är ett arsel helt enkelt , det knullas runt minst lika bra bland "hederliga" svenssons.

Missförstå mig inte , jag är uppväxt bland en massa olika kulturer och har väldigt bra iranska och irakiska vänner som inte beter sig så , men många av mina forna vänner uttalade sig om svenska tjejer som horor som duger bra till att knulla men inget mer , finns nog arslen i alla världsdelar.
  • nickinicki

Jag dras ju bara till invandrare typ iranier och irakier så då kanske jag lika gärna kan ge upp då eftersom jag enligt er här inte har en chans alls på den marknaden. :(. Suck.

• HäckHäxan
    Clarissa skrev 2012-01-10 02:06:59 följande:
    Du behöver inte göra slut nu. Du kan ha det som du har det ett tag till. Om det är okej för dig att veta att han aldrig kommer ta med dig på fester, aldrig ändra sin facebookstatus för din skull osv.
    Men han kommer INTE ändra sig och han kommer inte leva med dig speciellt länge till.
    Han kommer gifta sig med en kvinna som passar in i hans liv. Du gör det inte, på längre sikt.
    Gör du slut, gör du det för din skull. Det är säkert inga problem alls för honom. Han har sin egen agenda. Det är ingen som skulle flirta med dig på irakiska fester om de vet att du är hans älskarinna just nu. De respekterar sina manliga kompisar ( men kanske inte dig egentligen).
    Och visst är det skillnad på individer, men du har väldigt tydligt beskrivit hur ni har det och hur läget är. Det spelar ingen roll om han kommer från Irak, Iran, Turkiet etc
    Om han menade allvar med er relation skulle han agera väldigt annorlunda.

Men det är inte så lätt att få synen på hela sin tillvaro och världsbild förändrad, men precis alla som har minsta lilla kännedom om detta, alltså inte fördomar, förstår vad det är frågan om.
    Vad hade du trott att du skulle få för svar? 

Har ni diskuterat barn? Vill han ha barn? Vill han ha barn med dig? Vad skulle han göra om du blev gravid? Har han nära släktingar/kompisar som har barn med "icke-landsmän"? Umgås han med dem? Umgås ni som par överhuvudtaget med nån av hans släkt/kompisar?

Vill du fortsätta en relation som är en återvändsgränd? Behöver inte vara fel, bara du vet vad det handlar om. Att han är din, fortfarande rätt hemliga, älskare , så länge det funkar för honom....
    Jag tror du har väldigt mycket rätt i det du skriver. Jag hade en relation med en man från turkiet, han sa också att det där sättet att tänka var vanligt.

Han gjorde nu inte alls som TS kille utan tvärtom, ville gifta sig, ville ha barn, inga problem med att ses eller umgås som par med andra. Jag gjorde slut, för jag klarar inte av svartsjuka och evigt kontrollerande och anklagelser tagna ur luften, men det är en helt annan historia!
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • Anonym (Brudar)

Hur vanligt är det att Invandrar brudar är intresserade av svenskar?

• Anonym (Brudar)
    nickinicki skrev 2012-01-10 21:08:20 följande:

Jag dras ju bara till invandrare typ iranier och irakier så då kanske jag lika gärna kan ge upp då eftersom jag enligt er här inte har en chans alls på den marknaden. :(. Suck.

Tjejer och killarna kanske inte är intresserade på det sättet vill bara vara vänner
Svar på tråden Vill han inte ha mig längre?