-
-
Svar på tråden Sport-bh fråga
-
Jag har tränat mycket genom hela livet, speicellt högintensiv dans/gymnastik/aerobics. Har alltid älskat Röhnisch sport-bh, den glansiga. Tidigare hade jag 75D. Använde då strl 75/A-B kupa, då tyckte jag den gav toppenstöd. Efter graviditeten hade jag plötsligt 80G istället, och fick lov att köpa ny, då bara någon storlek större i omkrets. Det är mitt tips iaf, Röhnisch som sagt, bästa märket jag vet :).
-
Tack för tipset!
-
Jag har själv inte stor byst, men har läst att man ska ha 2 st sportbh för att hålla härligheterna på plats om man har stor byst. Kan inte själv säja om det funkar, men det är ett tips iaf.
-
Har nästan alltid två men det är det jag skulle vilja slippa! Har en som håller isär brösten och en som "plattar till"
-
Eller så har man några storlekar för små så sitter det åt ordentligt :). Verkar jätteopraktiskt med dubbla tycker jag, men har iofs inte provat. TS, kom på att Röhnisch imte bara har en modell.. :p. Tror den jag har heter "sport bra comfort". Dvs glansig, mjuk och skön, med brottarrygg utan knäppning och byglar och allt vad det heter. Jag tycker att den har så bra form, och bra resår under bysten att den sitter sitter perfekt :). Stor skillnad på tex märket Stay in place, deras resår är mycket stummare och ger därmed inte lika bra stöd. Lycka till!
-
www.google.se/search&source=mog&hl=sv&gl=se&client=ms-android-samsung&q=r%C3%B6hnisch%20sport%20bra%20comfort&sa=N&biw=533&bih=237#i=11
-
Ber om ursäkt för alla inlägg! Länken fungerade inte som jag ville tyvärr, så bortse från den.
-
champion powerback!
(finns både med och utan bygel) -
jag känner igen känslan du har. Man lusläser alla sportbh tester och köper och provar och inser att nähäpp inte denna heller!!!
Jag har 70 G eller 75f ungefär.. och jag lovar att dessa sporbh tester inte testar på större kuper än D..
och då funkar många sporbh.
Jag har testat "bäst i test" sporbh som jag bara kände att "men halååå" brösten hoppar hur mycket som helst!!
(jag har också lagt ut en förmögenhet på sporbh, gått till Chia i Göteborg, till specialbutiken i Gamla stan osv.. Men summa av kardemumma är att i provrummet känns allt bra men när jag väl börjar använda sporbh så släpper den efter och är inte alls lika bra som jag först kände...
Bästa bh som jag har (den enda som jag använder numera som sporbh) är Enell sporbh. Jag har använt den i nästan 5 år nu och den är forfarande lika stadig på. Ger superbra stöd när jag springer, brösten hålls på plats.
Det är verkligen den bästa sporbh som jag använt. Jag har dock misshandlat den och tvättat den för varmt och lagt den i svarttvätten. Men den är som en kär vän.. Håller in brösten som den ska. Och den funkar lika bra nu som tidigare.