April barn skrev 2012-01-09 14:01:08 följande:
Vi äter ju iallafall ett varierat lagat mål mat mitt på dagen, varken jag eller någon jag känner ställer sig och lagar mat två gånger om dagen....? Känns ju bra mycket bättre med havregrynsgröt (som man förövrigt tillagar på spisen) än makaroner med köttbullar och ketchup som jag vet att otroligt många ger barnen på kvällen bara för att det "ska" vara ett lagat mål oavsett vad det är eller man har tid med.
Att laga på spisen eller i micron spelar ju ingen roll. Vad har det med saken att göra?
Jag lagar sällan mat två gånger om dagen heller, men gör så pass mycket middag att det blir över och kan frysas och användas till luncher senare. Vi har frysen full av "lunchlådor".

Köttbullar, makaroner och ketchup serverar jag inte heller. Varför du tar upp det alternativet, förstår jag inte ens. Vi har inte ens ketchup hemma eftersom det innehåller för mycket socker. Och sonen gillar inte pasta...
Men köttbullar och makaroner eller havregrynsgröt som middag är ju ungefär samma sak. Snabbt och enkelt, men inte särskilt fullvärdig middag. Så ser jag på det.