Frokenpilla skrev 2012-01-09 17:40:28 följande:
Tack för informationen! vilka var du mest nöjd med? Växer dom ur dom formsydda snabbt? All-in-one verkar smidigt men lite dyrare.
Jag gillade att kombinera. Mitt barn var ganska litet vid födseln (2,5 kg) och vi köpte aldrig första stegets formsydda, utan först de som är från 5 kg. De var väldigt klumpiga och bylsiga först, och vi sydde om drygt hälften. När hon väl växte i dem hade hon dem ganska länge - kanske till 1,5 år. Vikblöjorna är billigare och torkar snabbare, men är bökigare att ha med sig. De tar upp större plats i väskan och är lite svårare att byta på en trång cafétoalett. Vi hade mest formsydda när vi var iväg och mest vikisar (eller blöjfritt) hemma. Det är mest en smaksak.
AIO är smidiga som tusan, men dyra, tar lång tid att torka och blir ganska snabbt urvuxna. Vi körde med AIO på förskolan för att underlätta för personalen. Vi hade Imse Vimses AIO med tryckknappar, och jag tyckte att de satt bättre på barnet när hon blev större. Kardborrbanden på de vanliga blöjbyxorna började skava mot låren på något vis.
Sen kommer man ju ner i pris om man hittar på rea eller köper begagnat.