Vi unga med PCO nr 3
Minna27!
Jag fick veta att jag har pcos i våras. Kände som du då att allt bara föll. Att vi lika gärna kunde gå åt olika håll så min karl kunde få hitta ngn att skaffa barn med, för jag skulle ändå inte kunna få ngra. Och det vet jag ju iofs inte än. Men vi är tillsammans ännu..
Jag har inte behövt gå ner i vikt även om jag gått upp en hel del sen jag slutade med hormoner, men har ändå börjat tänka på vad jag äter och motionerar mer. Eftersom de med pcos har lättare för sig att gå upp i vikt.
Jag fick äta tabletter som gjorde att jag fick en blödning och under blödningen äta pergotime som skulle göra att jag fick ägglossning. Det kollades upp varje gång med ett vul för att se om ngra ägg växte. Det gjorde dom och gyn kom med förslag som "jag vill att ni är tillsammans inatt och på onsdag (tex)". Sen var det bara att vänta. När man har pergotime har man inte pcos eftersom tabletten tar bort symtomen så du ska kunna kissa på ägglossningsstickor och de ska visa tillförlitliga svar. Än så länge har jag bara fått blod och inga positiva graviditetstest...
håll oss uppdaterade :)