• malin1979

Gamla innerdörrar??

Är det någon som vet var man kan få tag på äldre innerdörrar? Vårt hus är byggt 1929 och jag tror att dörrarna är sedan dess. Vi bygger om övervåningen och jag skulle vilja ha tag på en dörr till.

Finns det någonstans det säljs gamla dörrar?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gamla innerdörrar??
  • Nandez

Om du söker på Google på "byggnadsvård" så får du upp bra länkar

• malin1979

De Hex!
    Jag bor i södra Värmland

• ming

Blocket säjer ju gamla fönster och sånt, iaf, så det är ju värt att kolla på dörrar där också.

• malin1979

Japp, jag menar spegeldörrar

• malin1979

Blocket har jag kollat, men det finns ingen som liknar dom vi har tidigare.... Men tack iaf!

• JCA

Vad behöver du för mått? För vi håller på och renoverar övervåningen på vårat hus och har spegeldörrar över...

• malin1979

Majasmamma!
    Dörrbladet ska vara ca 70-80 cm. Vad är det för spegeldörrar du har?

• JCA

Våra dörrar är 85 cm breda. Dom är obehandlade. Jag har satt in ett kort i mitt bildgalleri men det är inte en av dom, fast de är likadana. Förutom att de är obehandlade då.

• malin1979

Nu har jag sökt på byggnasvård i flera timmar och kommit fram till att vi har nog väldigt speciella dörrar!! Jag har tittat på tusentals gamla dörrar, men ingen är lik dom vi har!!??

Någon som har mer tips på var jag kan leta?

• Kurreburre

I Malmö har vi något som heter Malmö Återbyggdepå, de tar emot och säljer begagnat byggmaterial som tex dörrar och fönster. På www.byggigen.se kan man hitta liknande ställen i andra delar av landet. Där vi bor, utanför Malmö, finns det ett ställe som säljer allt möjligt gammalt "skräp" men vi har faktiskt hittat både en gammal spegel dörr och braspannor och galler till vår murade grill.
    Lycka till!

• malin1979

Kurreburre
    Jag har kollat byggigen.se. Där fanns det drygt 700 dörrar när jag kollade, men inga som liknade dom vi har. Men tack iaf
    Nu har jag gett upp, det får bli nya dörrar istället. Så helt plötsligt har jag fem dörrar för mycket

Tack för tipsen!

Svar på tråden Gamla innerdörrar??